حسن انتظار :

واحدهای تولیدی برای جهش تولید نیازمند نیروی کار ماهر هستند

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۳:۴۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۷۸۵۱
واحدهای تولیدی برای جهش تولید نیازمند نیروی کار ماهر هستند
علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی ارومیه و اعضا هیات رییسه در خصوص افزایش تعاملات میان هر دو نهاد برای افزایش مهارت افزایی نیروی کار در حوزه صنعت و تولید و ایجاد مرکز کارآفرینی منطقه ای در آذربایجان غربی دیدار نمود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این دیدار گفت: ارتباط درست مهارت و صنعت منجر می‌شود که رویکرد آموزشی فنی و حرفه‌ای هدف گذاری شود و مسیر مناسب را طی کند. 

علی اوسط هاشمی در دیدار با رییس اتاق ارومیه اظهار داشت: اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی به عنوان بازیگر اصلی اقتصاد در جامعه می‌تواند ترسیم کننده نیازهای این بخش به نیروی مهارتی و توانا باشد و با این روش می‌توان نیازهای این بهش را حل و فصل کرد. 
وی ادامه داد: دستیابی به نیروی کار ماهر به راحتی امکان‌پذیر نیست و تاکنون ارتباط مناسبی بین مهارت آموزان و نقش آفرینان عرصه اقتصاد وجود نداشته است. 
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: پیوست منایع انسانی از مسائلی است که مورد توجه و تاکید ماست و باید با برگزاری دوره‌های تکمیلی و آموزش مسائل به روز می‌توان با تکمیل و توسعه و پیشرفت همراه شد. 


اوسط هاشمی افزود: از طریق مهارت آموزی و پیوست منابع انسانی می‌توان شایستگی‌ها و ظرفیت‌های استانی را شناسایی و در توسعه صنعت از آنها استفاده کرد. 
وی بیان کرد: باید در مسیر توانمندسازی جامعه تلاش‌های لازم صورت گیرد و تمام مسوولان باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند. 
وی با اشاره به اینکه توانمند سازی بانوان از دیگر اهداف ماست، بیان کرد: مشخص کردن سهم زنان در اشتغال، مهارت‌های آموزشی و سایر مسائل مرتبط با فعالیت بانوان از اهداف ماست. 
رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه نیز در این دیدار گفت: تولیدکنندگان خود به دنبال نیروی ماهر و توانمند هستند زیرا با این کار با خیال راحت به دنبال تولید و صادرات محصولات خود هستند. 
حسن انتظار افزود: شفافیت اولویت نخست توسعه اقتصاد در کشور و استان است باید این مسئله در اولویت کارها و برنامه‌های ما باشد. 
رییس اتاق ارومیه گفت: حضور مسوولان کشوری سازمان فنی و حرفه‌ای در این استان اهمیت زیادی برای بخش توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نیروی کار آموزش دیده و حرفه ای دارد. 


در این دیدار رضا رستمی ، کاظم مرتاض و بهنام تاج الدینی اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه نکاتی در خصوص به نیاز واحدهای تولیدی به نیروی کار ماهر با توجه به شرایط و صنایع روز و دوری از از مدرک گرایی در حوزه مهارت افزایی و ایجاد فرهنگ مهارت افزایی ، آموزش مهارت در حوزه های کشاورزی با توجه به اقلیم کشاورزی استان که بتوان در جذب سرمایه انسانی مفید فایده باشد ، بروز رسانی اطلاعات اساتید آموزش دهنده و توانمند نمودن بانوان فعال در این حوزه و نیازمند آموزش  و تدوین سند مهارت افزایی با توجه به نیاز هر استان و تدوین استاندارهای جدید آموزشی برای رشته های نوین اشاره نمودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز