امروز رخ داد؛

افتتاح پژوهشکده مطالعات اجتماعی دانشگاه ارومیه

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۲:۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۴۱۵۵
افتتاح پژوهشکده مطالعات اجتماعی دانشگاه ارومیه
امروز پنجم مهرماه پژوهشکده مطالعات اجتماعی دانشگاه ارومیه در محل پردیس شهر دانشگاه ارومیه افتتاح شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، دکتر رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه در این مراسم با بیان اینکه این پزوهشکده در سه گروه مطالعات اجتماعی، فرهنگی _ مردم شناسی و توسعه و آینده پژوهی فعالیت خواهد کرد، تصریح کرد : پس از گذشت سه سال از راه اندازی مرکز ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه ضرورت ایجاد پژوهشکده مطالعات اجتماعی برای ورود علمی به مسائل ادیان و اقوام در دانشگاه ارومیه ضرورت پیدا کرد.

 وی با بیان اینکه جای خالی مرکزی که بتواند در حوزه علوم انسانی به شکل علمی فعالیت کند در دانشگاه ارومیه احساس می شد، تصریح کرد: دانشگاه در قبال جامعه مسئولیت دارد و انتظار می‌رود که در تمام زمینه‌ها به عرصه‌های اجتماعی ورود پیدا کند چرا که فعالیت دانشگاه به عنوان جزیره‌ای جدابافته از جامعه پذیرفتنی نیست.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه مسائل اقوام و ادیان در آذربایجان غربی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است ، افزود:  پژوهشکده مطالعات اجتماعی در کنار مرکز پژوهش اقوام و ادیان با توجه به این حساسیت ها به عنوان مرکزی علمی و دانشگاهی به دنبال رفع مسائل و مشکلات اجتماعی به شکل علمی است.

وی با بیان اینکه همواره در متون دینی بر ضرورت توجه بر نشرعلم نافع تاکید شده است، اظهار کرد: انتظار می رود همکاران و هیئات علمی در کنار وظیفه آموزش و پژوهش که اولین مسئولیت دانشگاه است به مسائل عدیده اجتماعی ورود پیدا کنند و برای رفع این معضلات راه حلهای علمی ارائه دهند.

حب نقی بااشاره به اینکه حوزه علوم انسانی یکی از حوزه‌هایی است که بیشترین ارتباط را با مسائل اجتماعی دارد اما متاسفانه ورود به این مسائل کم بوده است، افزود:  انتظار می‌رود پژوهشکده و حوزه دانشکده ادبیات و علوم انسانی بیش از پیش این مسائل ورود کنند و نتیجه آن پژوهش های کاربردی در جامعه باشد که امیدواریم با راه‌اندازی این پژوهشکده این مسیر را هموار کنیم.

رئیس دانشگاه ارومیه در پایان همچنین از راه اندازی رشته جامعه شناسی در دانشگاه ارومیه خبر داد و گفت: امسال خوشبختانه اولین دانشجویان جامعه شناسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند که امید است با تلاش بیشتر این رشته در مقاطع بالاتر نیز گسترش یابد.

نظر شما
پرونده ویژه