رئیس کل دادگستری استان:

اطاله دادرسی یک آسیب جدی برای دستگاه قضایی است

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۱:۴۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۶۴۷۳۸
اطاله دادرسی یک آسیب جدی برای دستگاه قضایی است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اطاله دادرسی یک آفت و آسیب جدی برای دستگاه قضایی است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی‌اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جمع رؤسای حوزه قضایی، دادستان‌ها و قضات جنوب استان اظهار کرد: جهت ارج نهادن به منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ریاست معظم قوه قضائیه و اعتلاء بخشیدن به قوه قضائیه ضروری است قضات با مطالعه و پیگیری دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره از رئیس قوه با روحیه انقلابی و کار جهادی امور مراجعان را پیگیری و در اجرای احکام صادره در اسرع وقت اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه خطاب به قضات اظهار کرد: وکلاء و کارشناسان ارتباط مستقیم و تأثیرگذاری با دستگاه قضایی دارند، اگر نسبت به رفتار و عملکردشان خوب نظارت و مراقبت نشود چه بسا از ناحیه برخی از آن‌ها خسارت متوجّه این دستگاه و مردم شود؛ لذا لازم است قضات با هوشیاری کامل و با حفظ شأن مقام وکالت و کارشناسی، پرونده‌ها را مدیریت کنند تا موجب اجحاف حق مراجعان نشود.

گروسی مسأله بعدی را معضل کارچاق کن‌ها دانست و گفت: کار چاق کن‌ها افراد حرفه‌ای هستند که در دادگستری‌ها با ناشناس بودن خود از موقعیت‌ها سوءاستفاده و با نفوذ غیرقانونی خود در امر رسیدگی اختلال وارد می‌کنند که باید در این زمینه نیز دقت شود.

این مقام قضایی در ادامه بیان داشت: موضوع فضای مجازی امروزه یک آسیب جدی برای کشور است که به طور کلی جزء نابسامانی‌های اجتماعی به ویژه در بستر خانواده‌ها شده است که تبعات آن به دادگستری نیز می‌رسد.

گروسی حضور قضات در کمیسیون‌ها را یک امر مهم و ضروری عنوان کرد، چراکه کمیسیون صبغه قضایی دارد و قاضی با ورود به پرونده‌ها و با تجزیه و تحلیل و تطبیق آن‌ها با قانون می‌تواند از تصمیمات نامطلوب و غیرقانونی جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین یاد و خاطره دلاوری‌ها، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان، شهدا و خانواده‌های آن‌ها را در هشت سال دفاع مقدس گرامیداشت و گفت: امروزه امنیت و اقتدار کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون آن ایثارگری هاست که نمی‌توان با نظام اسلامی مقابله کرد، چرا که این نظام متعلق به آحاد مردم است و با اتکال به خداوند متعال و انفاس قدسیه امام راحل (ره) و رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری مدیریت و راهبری می‌شود.

در پایان رئیس کل دادگستری استان به همراه معاون مالی وعمرانی از محل آماده برای احداث بال دوم ساختمان دادگستری میاندوآب بازدید و دستور پیگیری از طریق معاونت مالی را صادر کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز