تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب شهر خوی تا سال ۱۴۰۲

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۳:۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۱۶۴۸
تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب شهر خوی تا سال ۱۴۰۲
با هدف ارتقای شاخص‌های بخش فاضلاب، طرح توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهرستان خوی اجرا می‌شود.

 

به گزارش برنا آذربایجان غربی،رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی   گفت  : امسال  ۱۸ کیلومتر از شبکه فاضلاب خوی توسعه می یابد و تاکنون بیش از ۱۰کیلومتر این طرح اجرا و آماده بهره برداری است و ما بقی بصورت تدریجی در طول سال اجرا خواهد شد.

یداله سلطانی تصریح کرد : در حال حاضر پروژه توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در کوی حافظ و کوی صفا در حال اجرا است و با اتمام این طرح بیش از ۱۰ هزار نفر به خدمات تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب شهر خوی اضافه خواهد شد.

وی مجموع شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر را ۵۱۲ کیلومتر اعلام و تصریح کرد : تاکنون بیش از ۳۴۷ و نیم کیلومتر این شبکه اجرا شده و در یک برنامه ریزی مدون ۱۶۴و نیم کیلومتر باقیمانده نیز در ۳ سال آینده اجرا خواهد شد .

سلطانی اعتبارات اجرای طرح توسعه شبکه فاضلاب خوی را در سالجاری ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی همچنین از آماده بهره برداری مدول سوم شبکه فاضلاب شهر خوی با ظرفیت ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز خبر داد و گفت : بابهره برداری از این طرح ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب خوی به بیش از ۴۳ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

وی به چالشهای موجود در اجرای پروژه فوق  اشاره کرد و افزود : کم عرض بودن برخی از معابر و وجود چاههای جذبی در بعضی از قسمتها باعث می شود حفاری بصورت نقبی (دستی ) انجام پذیرد .

رئیس هیئت مدیره شرکت اظهار داشت :اتصال به شبکه فاضلاب باعث ارتقاء بهداشت عمومی می شود و از آلودگی آبهای زیر زمینی جلوگیری بعمل می آید. 

سلطانی تصریح کرد : اتصال به شبکه فاضلاب برای مشترکینی که شبکه فاضلاب  در محل ملک آنها اجرا شده است الزامی است، این مشترکین باید  با در دست داشتن کپی کارت ملی، کپی شناسنامه و  قبض آب به اداره آب و فاضلاب محل سکونت خود مراجعه و نسبت به خرید انشعاب  فاضلاب  اقدام کنند.

ازمجموع جمعیت ۲۰۸ هزار نفر شهر خوی بیش از ۶۶ درصد زیر پوشش خدمات شبکه فاضلاب این شهرستان قرار دارندکه با اتمام پروژه توسعه شبکه فاضلاب در سالجاری به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز