تامین بیش از ۴۰درصد گوشت مرغ استان آذربایجان‌غربی توسط زنجیره‌های یکپارچه تولید

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۰:۵۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۷۱۹۸
تامین بیش از ۴۰درصد گوشت مرغ استان آذربایجان‌غربی توسط زنجیره‌های یکپارچه تولید
مدیر امور طیور آذربایجان غربی با اشاره به نقش موثر زنجیره‌ها در افزایش تولید و بهبود کیفیت مرغ ، از فعالیت ۶ زنجیره طیور دراستان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، یحیی خلیلی افزود: زنجیره‌های تولید نقش مهمی در بهبود کیفیت، کاهش قیمت‌ نهایی محصول و افزایش تولید دارند وزنجیره‌ها باعث مدیریت یکپارچه از مزرعه تا سفره، ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و ثبات بازار می شوند.

خلیلی ادامه داد: آذربایجان غربی جزو استانهای مطرح و شاخص در صنعت طیور هم از نظر تولید و هم از نظر تعداد زنجیره تولید در کشور است و همزمان با فرآیند تولید باید به دنبال دست یابی به بازار های صادراتی و توسعه این صنعت در استان باشیم .

وی همچنین افزود: در استان این زنجیره ها در شهرستان های ارومیه ، مهاباد ، میاندوآب واقع شده اند و این زنجیره ها بیش از ۴۰ درصد تولید گوشت مرغ استان ،را بر عهده داشته و صادرات تخم مرغ نطفه دار، جوجه یکروزه گوشتی، مرغ گرم و منجمد عمدتا توسط این زنجیره ها صورت می گیرد.

خلیلی با اشاره به اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی فعال است، افزود: ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه مرغ، ظرفیت تولید آنها در هر دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه است.

وی اضافه کرد:  ۶ کارخانه جوجه کشی با ۹۴ میلیون قطعه ظرفیت تولید، ۱۵ کشتارگاه طیوربا ظرفیت ۳۹ هزار ۵۰۰ قطعه کشتار در ساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۳۶ هزار تن در استان فعال است که می‌تواند در هدایت این استان به رده‌های بالای تولید و صادرات این محصول نقش ایفا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز