آغاز فعالیت سامانه بارشی در شمال آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۲:۵۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۰۸۴۹۲
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: فعالیت سامانه بارشی در شمال استان از نخستین ساعات بامداد امروز، چهارشنبه فعال شده به طوری که از شهرستان چالدران بارش ۷.۳ میلی‎‌متری گزارش شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،  مهدی صابری افزود: این سامانه امروز و فردا اغلب مناطق آذربایجان غربی را به صورت متناوب درگیر می کند و روز جمعه از استان خارج می شود.

وی با اشاره به اینکه ریزش هوای سرد از صبح روز پنجشنبه در آذربایجان غربی رخ می دهد، بیان کرد: پنجشنبه و جمعه دماهای کمینه و بیشینه کاهش می یابد و طبق پیش بینی ها دمای ارومیه مرکز استان تا ۹ درجه سانتی گراد کمتر خواهد شد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چالدران با دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین و پیرانشهر با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بود و دمای ارومیه ینز بین منفی سه و منفی پنج درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شده است.

وی ادامه داد: مخاطره ناشی از بارش برف و باران و مه آلودگی برای کل استان پیش بینی شده و در جاده های کوهستانی همراه با کولاک برف، لغزندگی جاده ها، یخبندان، کاهش دید و اختلال در تردد جاده های مواصلاتی خواهد بود.

صابری گفت: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، آماده باش نیروهای راهداری برای برف زدایی و برف روبی، رعایت نکات ایمنی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی در این زمینه توصیه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز