رییس سازمان صمت آذربایجان غربی :

صادرات سه میلیارد دلاری استان در سال گذشته

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۲:۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۵۸۴۳
صادرات سه میلیارد دلاری استان در سال گذشته
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی اظهار داشت:آذربایجان غربی از لحاظ واحدهای صنعتی در رتبه ۱۳ کشوری و از لحاظ سرمایه گذاری در رتبه ۲۳ قرار دارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، غلامرضا بابایی افزود: این استان از لحاظ عناصر حیاتی غنی است و باید با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را کنیم.

غلامرضا بابایی گفت: انواع معادن را ما در آذربایجان غربی داریم و بزرگترین معدن استان که تا به حال نتوانسته است از عناصر پتاسیم و لیتیم آن استفاده کند، دریاچه ارومیه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان زمین های مناسبی برای ایجاد شهرک های صنعتی و حوزه صنعت دارد.

بابایی افزود: بیش از  ۹۰ واحد تولیدی و صنعتی  راکد در استان آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشته اند.

وی در خصوص حوزه تجاری آذربایجان غربی گفت: وضعیت تجاری آذربایجان غربی زیرساخت مناسبی دارد ولی در حوزه مدیریت یکپارچگی و تجهیزات در پایانه های مرزی مشکل داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال گذشته ۳ میلیارد دلار صادرات داشته ایم و سهم صادرات معدنی از استان در سال گذشته ۱۲۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۲ هزار بافنده فرش در استان گفت: سالانه ۲۹۰ متر مربع فرش در استان تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی می شود.

به گفته بابایی ۲ هزار و چهل و یک واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز