رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بیان کرد:

تقویت راهکارهای پیشگیرانه و شفافیت برای صیانت ازمدیران

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۰۸:۵۳:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۱۹۱۱
تقویت راهکارهای پیشگیرانه و شفافیت برای صیانت ازمدیران
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:مبارزه با مفاسد ادارای و دولتی مهمترین رسالت سازمان بازرسی هست که یک کار مقدس و ارزشمند است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشورکه در سالن جلسات سازمان بازرسی استان برگزار می شد با اشاره به اینکه قسمت اعظمی از کار سازمان بازرسی کاملا تخصصی و فنی هست گفت، فعالیت سازمان بازرسی یک کار کاملا تخصصی و فنی می باشد و باید به سمت تدابیر پیشگیرانه برویم و شفافیت که خود مانع بروز فساد هست را از ادارات بخواهیم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه اظهار داشت، باید از ظرفیت دانشگاه، روحانیت و سازمانهای مردم نهاد کمک بگیریم و راههای پیشگیری از فساد را تبیین وتقویت نماییم. 

وی افزود، باید از ابزارهای علمی و فنی در پیشگیری از فساد نهایت بهره را برد و مراقبت و صیانت از مدیران و مسئولان ادارات در دستور کار بازرسی باشد، چرا که برای این مدیران و مسئولان و کارکنان هزینه های زیادی شده و این افراد علم و تجربه گرانبهایی بدست آورده اند و نباید به راحتی آنها را از دست بدهیم و باید به سمت و سویی حرکت کنیم که نیروها را حفظ کنیم.

5b611d65-1700-4f3d-b9fd-68c450420946

رئیس شورای قضایی استان در ادامه تاکید کرد، باید منشأ فساد را شناسایی کنیم و از بروز تخلف و جرم جلوگیری کنیم، در اینجا سازمان بازرسی نقش بسیار مهمی دارد و می تواند با حکومت در سایه اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه را با اقتدار و قدرت نهادینه کند.

عتباتی آگاهی بخشی و آموزش مدیران را هم یکی از موارد بسیار مهم در جلوگیری از تخلف و ارتکاب جرم دانست و نشستهای تخصصی و آموزشی با مدیران را به این منظور باید در دستور کار قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه باید تعقیب کیفری را آخرین اقدام قرار داد گفت، باید راههای بروز و نفوذ تخلف و جرم را بست و از آن جلوگیری کرد. 

مقام ارشد قضایی استان از بازرسان و کارکنان سازمان بازرسی خواست تا پرونده‌های مهم و فساد کلان و جرایم سازمان یافته را بیشتر مورد توجه قرار دهند و انرژی خود را در این موارد صرف نمایند چرا که چیزی که نظام اداری کشور را دچار اختلال می کند و مشکلات اساسی ایجاد می کند جرایم سازمان یافته درون سازمانی و فساد کلان اداری هست که باید با قاطعیت و محکم مورد بر خورد قرار گیرند.

رئیس شورای قضایی استان بازرسان را توجه داد به اینکه با انجام کار فنی و دقیق و با تکمیل دلایل و مستندات و مدارک، کار خود را پیش ببرند تا قاضی رسیدگی کننده با اطمینان خاطر و با دلایل و مدارک محکم رای متقن و محکم صادر کند.

مجیدی دادستان مرکز استان هم در این مراسم با بیان جایگاه سازمان بازرسی و حمایت از اقدامات فساد ستیز آن گفت، برخورد با مفسدین از کارهای اولویت دار دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد، مدیری که از اعتماد مردم سو استفاده می کند و مرتکب تخلف و جرم می شود جایگاهی در نظام اداری ندارد و باید با او بر خورد قاطع شود.

مجیدی خطاب به مدیران دستگاههای اداری استان هم تاکید کرد که باید مدیر به زیر مجموعه خود نظارت داشته باشد و اموال تحت اختیار آنها را بعنوان امانت بدانند و نگرش ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

مجیدی به صیانت از مدیران پاکدست هم اشاره و گفت، مدیرانی که درستکارند باید مورد حمایت قرار بگیرند و کار آنها ارج گذاشته شود.

ده ده جانی سرپرست بازرسی کل استان هم در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل بازرسی استان به بیان مطالبی فراخور مراسم پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز