افزایش ضریب اشغال تخت‌های اقامتی در آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۰۹:۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۳۰۲۸
افزایش ضریب اشغال تخت‌های اقامتی در آذربایجان‌غربی
مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌غربی گفت: ضریب اشغال تخت‌ در اماکن اقامتی در این استان پس از گذشتن ۲ سال از شیوع ویروس کرونا روند افزایشی در پیش دارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جلیل جباری مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌غربی   اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونا بخش هتل داری در استان به شدت تحت تأثیر قرار گرفت، به طوری که ضریب اشغال تخت از ۷۰ درصد در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به کمتر از ۱۰ درصد در دوران کرونا رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون ضریب اشغال تخت در هتل‌های آذربایجان‌غربی با اندکی جهش به کمتر از ۲۰ درصد رسیده، ولی انتظار داریم این میزان به روال قبلی برگشته تا شاهد رونق حوزه گردشگری در سطح این استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۷۰ هزار اقامت امسال در استان ثبت شده است، اظهار داشت: این میزان اقامت در مقایسه با سال ۱۳۹۹ و دوران نخست شیوع ویروس کرونا افزایش ۲ برابری دارد.

جباری از پرداخت ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش گردشگری و صنایع دستی در استان جهت جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات به مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های گردشگری، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین‌راهی، بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت شده است.

وی همچنین در ادامه به ضرورت نگهداری بنا‌های تاریخی استان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هایی که متولی بنا‌های تاریخی هستند باید از منابع داخلی سازمان خود نسبت به نگهداری آن‌ها اقدام کنند و در غیر این صورت اداره کل با طرح دعوی در مراجع قضایی موضوع را پیگیری خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز