معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

خسارت سیل مهاباد به سرعت برآورد شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۰:۵۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۵۷۰۰۸
خسارت سیل مهاباد به سرعت برآورد شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: میزان خسارت های وارد شده به بخش های مختلف ناشی از سیل در شهرستان مهاباد باید به سرعت برآورد و برای ارایه گزارش به رییس جمهوری آماده شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، آیدین رحمانی در جلسه "ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران" شهرستان مهاباد که با حضور امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‎‌غربی و مسوولان دستگاه های مختلف اجرایی این شهرستان برگزار شد افزود: دستگاه های اجرایی تا عصر امروز باید میزان خسارت های وارد شده به بخش های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی شهری و جاده ای، آبگرفتگی واحدهای مسکونی و روستایی و دیگر خسارت های وارد شده به مردم را برآورد تا در قالب یک گزارش به حضور رییس جمهور محترم ارسال شود.

وی با اشاره به دستور اکید و فوری مقام عالی استان نسبت به رسیدگی به حادثه دیدگان ناشی از سیل و رفع مشکلات مردم اظهار داشت: شهرداری مهاباد باید با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی برای عادی ساختن اوضاع مناطق سیل زده به ویژه ساماندهی معابر و رفع آبگرفتگی، تمام توان خود را به کار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز باید در اسرع وقت تامین شود و در صورت نیاز از امکانات سایر شهرها و برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز نیز از ارتش استفاده شود.

رحمانی با اشاره به گزارش مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان در مورد دلایل وقوع حادثه سیل در این شهرستان افزود: این گزارشات نشان می دهد که در مسیر سیل انسدادهایی وجود داشت که اقدامات لازم در زمینه بازگشایی آنها و سنجش سیلاب ها انجام نشده است.

وی ادامه داد: نیاز است تا مسوولان این شهرستان مطالعات دقیقی در تمام مسیل های منتهی به مناطق شهری و در خطر انجام داده و متناسب با سیل‌گاه‌های موجود اقدامات لازم را  برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث به انجام رسانند.

رحمانی تاکید کرد: مسیر سیلاب ها باید شناسایی و در اسرع وقت کار بازگشایی و هدایت آب های سطحی در محدوده های پرخطر اطراف شهر انجام شود.

وی با قدردانی از مسوولان و تمام کارکنان دستگاه های اجرایی این شهرستان در مدیریت خوب این حادثه بیان کرد: خوشبختانه در سیل اخیر کمترین تبعات را شاهد بودیم به طوری که هیچ تلفات جانی گزارش نشد که این امر نشان می دهد در ساعات اولیه وقوع این حادثه اقدامات اولیه و سپس اصلاحی به موقع انجام گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز