رعایت الگوی مصرف بهینه، ضامن جریان پایدار گاز خانگی است

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۱۲:۴۰:۴۲
کد خبر: ۱۲۶۲۴۶۸
رعایت الگوی مصرف بهینه، ضامن جریان پایدار گاز خانگی است
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: هدف اصلی شرکت گاز برقراری مستمر گاز خانگی در فصل سرماست، که یاری مردم را می طلبد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی اظهار کرد: هدف اصلی این شرکت، برقراری مستمر گاز خانگی در فصل سرماست تا این فصل با کمترین مشکل سپری شود، ولی در این مسیر مشترکان گاز هم باید با مصرف بهینه، همکاری لازم را در همراهی با خادمان خود در شرکت گاز داشته باشند تا با همکاری هم زمستان بی دردسری را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد سبد انرژی کشور را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد، افزود: این روز‌ها که با کاهش دما مواجه هستیم، مصرف گاز در بخش خانگی این استان سردسیر ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده که اگر نسبت به کنترل این مصرف توجه کافی صورت نگیرد، امکان به وجود آمدن مشکلاتی در تأمین گاز وجود دارد؛ لذا تقاضا و خواهش ما از همه مشترکان بخش خانگی در آذربایجان غربی و کل کشور، مصرف درست و بهینه این نعمت خدادادی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با تاکید بر این‌که، یکی از مهم‌ترین راه‌های مصرف درست گاز، رعایت دمای رفاه یعنی ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در منزل است، خاطرنشان کرد: رعایت دمای رفاه به معنای باز کردن درب و پنجره برای کاهش دمای منزل نیست؛ بلکه تنظیم دما با استفاده از اصول مصرف بهینه است.

شیخی با تأکید بر این که استفاده از وسایل گازسوز استاندارد هم می‌تواند در کاهش مصرف سوخت کمک کند، افزود: خاموش کردن سیستم گرمایشی اتاق‌هایی که استفاده نمی‌شوند و پوشیدن لباس‌های ضخیم نیز از دیگر توصیه‌های ما برای کاهش مصرف گاز در این روز‌های سرد سال است.

وی در پایان، با اشاره به بخشنامه ابلاغ‌شده به تمامی ادارات و وزارتخانه‌ها، گفت: در این بخشنامه از تمامی‌دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور خواسته شده، پس از ساعت اداری، سیستم‌های گرمایشی خود را خاموش کنند و چنانچه رعایت موارد ابلاغی رعایت نشود، برخورد‌های لازم انجام می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز