برطرف شدن مشکل کمبود مرغ تا هفته آینده در آذربایجان غربی

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۱:۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۶۵۲۳
برطرف شدن مشکل کمبود مرغ تا هفته آینده در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی : در آبان ماه سال جاری ۴ میلیون و ۳۹۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی استان انجام گرفته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در روز‌های اخیر مهمترین علت کمبود گوشت مرغ مربوط به کاهش جوجه ریزی طی مهرماه سالجاری است، افزود: جوجه ریزی در مرغداری‌های استان طی مهرماه به دلیل شیوع بیماری نیوکاسل و کمبود تولید جوجه یکروزه گوشتی، در سطح کشور ۳۵ الی ۴۰ درصد کاهش داشت، در مهرماه امسال جوجه ریزی به سه میلیون قطعه رسید که ۱۳۰۰ هزار قطعه کمتر از ماه‌های قبل بود و موجب شده امروز در زمینه تامین مرغ گرم در استان به خصوص شهرستان ارومیه با کمبود مواجه شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مصرف و نیاز روزانه مرغ استان را ۲۴۰ تن اعلام کرد و گفت: به منظور تنظیم بازار و تامین مرغ به وفور، شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام به واردات مرغ منجمد از کشور ترکیه و استان‌های داخلی کشور کرده است.

وی با بیان اینکه روزانه بطور متوسط ۸۰ تن مرغ منجمد وارداتی و ۱۶۰ تن گوشت مرغ گرم تولید داخل استان در سطح فروشگاه‌ها توزیع می‌شود، افزود: مرغ‌های منجمد وارد شده از ترکیه کیفیت بالایی دارد و مشکلی در زمینه تامین مرغ منجمد و گوشت مرغ گرم مورد نیاز مردم نداریم.

کرامتی میزان جوجه ریزی آبان ماه در استان را ۴ میلیون و ۳۹۰ هزار قطعه اعلام و اضافه کرد: از اواسط هفته آینده مشکل کمبود مرغ در استان برطرف شده و شرایط عادی برقرار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به بزرگنمایی مشکل کمبود مرغ توسط برخی رسانه‌ها خاطر نشان کرد: شرایط تامین گوشت مرغ در استان بحرانی نیست، اما برخی رسانه‌ها با بزرگنمایی این مشکل تلاش دارند وضعیت را بحرانی جلوه دهند.

کرامتی همچنین با اشاره به خودداری برخی از مرغداری‌ها برای فروش مرغ زنده برای کشتار به کشتارگاه‌های مرغ استان نیز گفت: برخی از افراد از وضعیت موجود سو استفاده می‌کنند که با بررسی‌های میدانی این واحد‌ها مشخص و به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز