ادارات آذربایجان غربی حل مشکلات معلولان در دستور کار قرار دهند

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۰۸:۵۶:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۹۷۷۱
ادارات آذربایجان غربی حل مشکلات معلولان در دستور کار قرار دهند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به مشکلات معلولان در استان گفت: دستگاه های اجرایی حل این مشکلات را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،  مصطفوی در آیین گرامیداشت روز معلولان با تبریک روز جهانی معلولان و قدردانی از تلاش های بهزیستی استان برای رفع نیازهای جامعه معلولان با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه عرضه توانمندی معلولان در ارومیه افزود: برپایی نمایشگاههایی برای نشان دادن توانمندی این قشر بسیار تاثیرگذار است زیرا ضمن آشنایی سایر افراد جامعه با استعدادهای آنان، فرصتی ایجاد می شود تا خلاقیت های توان‌خواهان به جامعه عرضه و بیش از گذشته این استعدادها شکوفا شود.

وی با تایید وجود مشکلات اشتغال، مسکن و درمان معلولان بیان کرد: بسیاری از معلولان دارای توانایی ها و استعدادهای فراوانی هستند که ضروری است آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاهها از این استعدادها غفلت نکنند بلکه این استعدادها را شناسایی و درجهت شکوفایی آنها گام بردارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکل اشتغال معلولان و لزوم اجرای قانون جذب سه درصدی این قشر در دستگاههای اجرایی اضافه کرد: این قانون با هدف حمایت از معلولان به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است و ضروری است به درستی در دستگاهها اجرایی شود.

مصطفوی ادامه داد: در صورت عدم اجرای قانون، توسط دستگاههای متولی پیگیری شود تا برخورد لازم صورت گیرد.

وی بر لزوم تکریم و احترام به معلولان جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید در جهت تکریم معلولان قدم بردارند و همچنین دستگاههای تبلیغاتی و سازمانهای فرهنگی در این زمینه فرهنگسازی کنند.

معاون استاندار در بخش دیگری با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و موفقیت در افزایش سرعت واکسیناسیون افزود: خوشبختانه ۹٠ درصد جمعیت واجد شرایط استان دُز اول و ۷۳ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز