هاشمی : تشکیل قرار فرهنگی در وزارت ارشاد

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۲:۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۲۷۱۸۱۹
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم معتقد به ساماندهی اقدامات فرهنگی است، گفت: در همین راستا، تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، سیدمحمد هاشمی روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فرماندهی فرهنگی در کشور تقریبا غیر منسجم و پراکنده است، اظهار داشت: تلاش‌های خوبی در دولت و حاکمیت در مباحث فرهنگی انجام می شود که تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی یکی از این موارد بوده و به زودی اطلاعات تکمیلی در این راستا منتشر خواهد شد.

وی افزود: امروز قوه مجریه، مقننه و قضاییه در خدمت به مردم همسو و همراه یکدیگر هستند که همین امر انتظارات مردم را بالا برده و لزوم تشکیل قرارگاه‌های عملگرا را تقویت می‌کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز اقدامات عملی برای حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا خبرداد و بیان کرد: متاسفانه هنرمندان محجوب مناطق از وضعیت فعلی آسیب بیشتری دیده‌اند که در راستای حمایت از آنان به زودی صندوق هنرمندان وارد عمل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال اقدامات روتین و نمایشی نیست، گفت: دولت سیزدهم به عنوان یک دولت مردمی و انقلابی در تلاش برای ارتقا و ایجاد تحول در مباحث فرهنگی است.

هاشمی با اشاره به ضرورت سپردن امور به خود مردم، اظهار داشت: به این نتیجه رسیده‌ایم که تا خود مردم پای کار نباشند، هیچ نهاد یا ارگانی در اجرای سیاست‌های توسعه‌ای موفق نخواهد بود.

وی از بودجه بسیار پایین حوزه فرهنگی کشور در دوره‌های مختلف گلایه کرد و افزود: هرچند مشکلات مالی در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد ولی باید اذعان کنیم که در حوزه فرهنگ غنای مالی وجود ندارد، چرخ‌های حوزه فرهنگ کشور را با اعتبارات به نسبت پایینی نسبت به سایر حوزه ها می‌توان به حرکت واداشت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به مشکلات مالی خانه فرهنگ و هنر نیز واقف هستیم و امیدواریم که همکاری دولت و مجلس منجر به تحول در نیروی انسانی و برداشته شدن باری از مشکلات این خانواده بزرگ باشد.

وی با بیان اینکه مدیران کل استان‌ها باید مردمی و انقلابی بودن را مد نظر قرار دهند، گفت: در بحث مردمی بودن که تکلیف مشخص است و باید مردم را در اجرای سیاست‌ها دخیل کرد؛ اما در بحث انقلابی بودن باید توجه کرد که تنگ نظری صورت نگیرد.

هاشمی در ادامه به استقلال دولت در معرفی مدیران نیز اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم نه وامدار کسی بوده و نه به گروه خاصی وصل است؛ مدیران نیز باید توجه کنند که منصوب دولت انقلابی و مردمی هستند.

وی از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خواست تا حسن تعامل و ارتباط مناسب با اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر را در دستور کار قرار دهد و اظهار داشت: در بحث انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی باید اذعان کنیم که استاندار و نماینده ولی فقیه در استان تعامل دلسوزانه‌ای با وزارتخانه داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز