عتباتی : واگذاری ۱۶۱ هکتار از اراضی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی زیر ذره بین دستگاه قضایی آذربایجان غربی

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۰۸:۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۰۵۹۵
عتباتی : واگذاری ۱۶۱ هکتار از اراضی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی زیر ذره بین دستگاه قضایی آذربایجان غربی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: واگذاری ۱۶۱ هکتار از اراضی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی زیر ذره بین دستگاه قضایی آذربایجان غربی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه کمیته حقوقی – قضایی شورای حفظ حقوق بیت المال برای بررسی چگونگی واگذاری اراضی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی جهت ایجاد شهرک گلخانه‌ای در شهرستان میاندوآب گفت، واگذاری ۱۶۱ هکتار از اراضی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی زیر ذره بین دستگاه قضایی هست و در این راه آنچه که اولویت است رعایت مصلحت بیت المال و اهلیت فنی و تخصصی و مقررات کارشناسی در این امر می باشد.

عتباتی افزود، هرگونه واگذاری اراضی نباید با منافع عامه مردم و حقوق بیت المال منافات و تعارضی داشته باشد.

 رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد، بررسیهای انجام شده نشان می‌دهد هزینه های قابل توجهی از بیت المال برای مرکز تحقیقات مانند زهکشی- آبیاری مکانیزه و ایجاد تاسیسات در آن انجام شده است.

 وی افزود، نارضایتی‌هایی از سویی اهالی و بومیان منطقه در خصوص موضوع مطرح است و اقدامات حقوقی هم علیه واگذاری صورت گرفته است که حکایت از این دارد که فعال بودن مرکز تاثیر مستقیم در امنیت غذایی منطقه دارد و تولید بذور استراتژیک، خودکفایی تولید بذور و موارد مشابه هم در این امر قابل توجه هست، مضافاً اینکه قیمت واگذاری و نحوه پرداخت آن نیز یکی دیگر از مباحث مهم این واگذاری می باشد. 

 عتباتی تصریح کرد، عدم اهلیت فنی و تخصصی شرکت شهرک سازی هم موضوعی است که مطرح می باشد و باید با کار کارشناسی در مورد آن ارائه نظر شود.

 شایان ذکر است پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مطروحه مصوباتی به امضای حاضرین رسید و مقرر گردید گزارش کامل فنی با ملاحظات نهادها و ارگانهای زیربط استخراج و جهت اتخاذ تصمیم اعلام گردد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز