استاندار آذربایجان غربی در نشست فرمانداران مطرح شد؛ حمایت از فعالیت های مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان

۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۴:۴۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۱۳۴۹۹
استاندار آذربایجان غربی در نشست فرمانداران مطرح شد؛
حمایت از فعالیت های مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان
استاندار آذربایجان غربی گفت: استفاده از ظرفیت های بومی، امیدآفرینی در جامعه، بازدیدهای میدانی، نشاط اجتماعی، اعتمادسازی و برنامه ریزی کارشناسانه، در اولویت کاری فرمانداران قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان در گردهمایی مشترک با فرمانداران استان ضمن تاکید بر هماهنگی بیش از پیش مدیران ستادی استانداری و فرمانداران شهرستانها، افزود: نشست های هم اندیشی و همفکری بین مدیران ستادی و استانی دستگاههای مختلف و فرمانداران سطح استان در سال جدید به صورت مستمر جهت رفع مشکلات مناطق مختلف و توسعه متوازن آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جلسات محتوایی با برنامه ریزی هدفمند که منتهی به خروجی مشخص شود، را ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی نظام و دولت در شهرستان ها، مسئولیت ویژه ای در پیشبرد اهداف نظام و دولت و هماهنگی بین ارکان مختلف در حوزه های امنیتی، اقتصادی و عمرانی بر عهده دارند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین تغییرات و انتصاب مدیران در سطح استان را در راستای اجرای سیاست های دولت سیزدهم اعلام کرده و افزود: در انتصاب مدیران تلاش شده بیشتر از ظرفیت های استان و چهره های جهادی استفاده شود تا در راستای خدمت به نظام و تامین منافع و مطالبات مردم گام برداریم.

معتمدیان پست های مدیریتی را نیز امانتی از سوی حاکمیت و مردم معرفی کرده و یادآور شد: مدیران منصوب شده براساس صلاحیت های عمومی و تخصصی انتخاب شده اند تا بتوانند در شرایط کنونی با روحیه جهادی و ایثارگری در مسیر رفع مشکلات استان گام های محکمی بردارند.

وی در ادامه با اعلام اینکه نمی توان با شعار، مشکلات استان و مردم را رفع کرد، افزود: مدیران باید با روحیه ای مردمی، شبانه روز و بدون منت در خدمت نظام و مردم باشند تا ضمن حضور در کنار مردم، دستاوردهای ملموسی برای استان داشته باشند.

محمدصادق معتمدیان در بخش دیگری از گردهمایی مشترک با فرمانداران استان، سند آمایش سرزمین را نقشه راه توسعه آذربایجان غربی معرفی کرده و افزود: مصوبات در سفرهای شهرستانی براساس مطالبات مردمی و بررسی کارشناسی به تصویب رسیده و اجرای آنها به صورت جدی پیگیری می شود.

وی همچنین توسعه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... را در سطح استان ضروری دانسته و تاکید کرد: مطالبات مردم در حوزه های مختلف اولویت بندی شده و با یک زمان بندی مشخص برای اجرای مصوبات، فرمانداران و مدیران پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه رفع مشکلات مردم را اولویت اول مسئولان معرفی کرده و افزود: استفاده از ظرفیت مرزها، معادن و حوزه گردشگری بخصوص در مناطق محروم استان، می تواند سهم بزرگی در بهبود شاخص های توسعه آذربایجان غربی و درآمد سرانه مردم داشته باشد.

معتمدیان تعامل حداکثری فرمانداران با روحانیون، نمایندگان مجلس، نخبگان، رسانه ها و چهره های تاثیرگذار در شهرستانها را نیز ضروری دانسته و تصریح کرد: فرمانداران با استفاده از ظرفیت های ملی، استانی و بومی، منابع مورد نیاز برای ریل گذاری توسعه شهرستان ها را تامین کنند.

استاندار آذربایجان غربی اشتغال آفرینی در سطح استان را از وظایف اصلی فرمانداران و مدیران استانی اعلام کرده و افزود: با شناسایی و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای حوزه های گردشگری، صنایع تبدیلی کشاورزی، خدماتی، معادن و ... می توان گام های بلندی در بخش اشتغال زایی برداشت.

معتمدیان همچنین با تاکید بر حمایت از مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: برنامه ریزی ها باید پایه علمی داشته و سهیم کردن بخش خصوصی، دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان در توسعه استان، از اولویت های اصلی فرمانداران و مدیران استانی باشد.

وی در پایان، اطلاع رسانی شفاف عملکرد و دستاوردهای دولت را ضروری دانسته و افزود: ایجاد شبکه اطلاع رسانی و تبادل نظر بین دستگاهها، روابط عمومی ها و رسانه ها برای آگاهی مردم از عملکرد مدیران استانی، در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز