ضرورت شتاب بهبود شاخص های حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۲:۰۱:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۶۵۴۶
ضرورت شتاب بهبود شاخص های حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی : با تلاش جهادی دستگاههای متولی در حوزه بهداشت و درمان و در راستای عدالت محوری و توسعه متوازن استان، باید گام های بلندی در جهت جبران کاستی های این حوزه در آذربایجان غربی برداشته شود.
به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن قدردانی از تلاش کارکنان درمان، پزشکان و پرستاران در مبارزه با ویروس کرونا، افزود: مجموعه بهداشت و درمان علیرغم محدودیت ها، تا به امروز با ایثار و تلاش خود در مقابله با ویروس کرونا و همچنین واکسیناسیون مردم، نقشی تاریخی ایفا نموده اند.

وی با اشاره به نقش کلیدی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در تداوم واکسیناسیون، اطلاع رسانی و حساسیت زایی در جامعه نسبت به تهدید بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: به لطف انقلاب اسلامی ایران و در طول چند دهه اخیر، پیشرفت های ارزشمندی را در حوزه بهداشت و درمان کشور بخصوص در مناطق محروم و دورافتاده شاهد بودیم که این روند در دولت سیزدهم با قدرت بیشتری تداوم خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر شناسایی ضعف ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان، افزود: با تلاش جهادی دستگاههای متولی در حوزه بهداشت و درمان و در راستای عدالت محوری و توسعه متوازن استان، باید گام های بلندی در جهت جبران کاستی های این حوزه در آذربایجان غربی برداشته شود.

معتمدیان تکمیل پروژه های نیمه تمام و تامین منابع مالی حوزه بهداشت و درمان را نیز ضروری دانسته و تصریح کرد: با اولویت بندی و اتمام پروژه های حوزه بهداشت و درمان و استفاده از ظرفیت های ملی، حاکمیتی، استانی و بخش خصوصی در این زمینه، باید به تامین تجهیزات درمانی و بهبود شاخص های این حوزه شتاب داده شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت دفاع از پروژه های حوزه بهداشت و درمان استان و پیگیری از طریق وزارتخانه و بخصوص در سفر پیش روی رئیس جمهور به آذربایجان غربی، افزود: ارتقای سرانه حوزه بهداشت و درمان استان جهت رسیدن به میانگین کشوری و حتی رتبه های برتر، نیازمند برنامه ریزی هدفمند و تلاش جهادی مدیران این حوزه، دستگاههای متولی و بخصوص نمایندگان استان در مجلس است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر محرومیت زدایی و بهبود شاخص های توسعه مناطق مختلف استان، یادآور شد: مردم انتظار دارند با شتاب بخشیدن به پیشرفت پروژه های نیمه تمام استان، در راستای تامین مطالبات جامعه و بخصوص بهبود وضعیت حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی حرکت شود.

معتمدیان با اشاره به ضرورت حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان، افزود: بخش خصوصی و خیرین تا به امروز نقش ارزشمندی در جبران کاستی های بخش های مختلف و بخصوص حوزه بهداشت و درمان داشته اند و باید دستگاههای متولی مسیر همراهی بخش خصوصی را برای توسعه استان، بیش از پیش هموارتر سازند.

وی در ادامه حمایت و تامین مطالبات کادر درمان و کارکنان مجموعه بهداشت و درمان استان را بسیار مهم دانسته و اظهار داشت: با هم افزایی دستگاه های متولی، باید مطالبات بحق کارکنان مجموعه بهداشت و درمان استان که نقشی تاریخی در مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا داشته اند، پیگیری و تامین شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین توریست درمانی را از بسترهای مناسب برای توسعه استان معرفی کرده و افزود: با تامین زیرساخت ها و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری، می توان از ظرفیت توریست درمانی و هم مرز بودن استان با چند کشور، برای درآمدزایی و توسعه آذربایجان غربی استفاده کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز