بهبود توزیع یارانه‌ها در گرو طرح اصلاح ارز ترجیحی

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۲:۵۲:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۷۸۶۰
بهبود توزیع یارانه‌ها در گرو طرح اصلاح ارز ترجیحی
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طرح اصلاح ارز ترجیحی، توزیع عادلانه یارانه در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه طراحی و اجرا شده و مهمترین بخش آن رسیدن یارانه واقعی به دست مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در این طرح، فقط نوع پرداخت یارانه کالاهای اساسی تغییر کرده و هزینه آن مستقیم به مردم، نانوایی‌ها و بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

او گفت:در قالب این طرح، یارانه نان به نانوایی‌ها پرداخت می‌شود و افزایش قیمتی در این خصوص وجود نخواهد داشت همچنین یارانه دارو به بیمه‌ها داده می شود و مردم هیچ اضافه مبلغی برای خرید دارو پرداخت نمی‌کنند و در این زمینه نیز مشکلی ایجاد نخواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آزادسازی قیمت کالاهای اساسی در این حوزه‌ها در راستای جلوگیری از سودجویی برخی افرادریال قاچاق و در راستای رسیدن یارانه واقعی بدست مردم است.

معتمدیان گفت: کارشناسان، نهادهای مسوول و مرتبط و رسانه‌ها باید در خصوص اصلاح ارز ترجیحی و توزیع عادلانه یارانه مردم را در جریان گذاشته و آگاهی رسانی کنند تا مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

او می گوید: اقناع سازی عمومی و همچنین رفع نگرانی مردم در کنار امیدآفرینی، اصولی است که باید مسوولان اجرایی و رسانه‌ها در این برهه حساس بدرستی آن را انجام دهند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز