لزوم اختصاص ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اتصال اینترنت روستاهای آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۱۳:۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۹۵۸۶
لزوم اختصاص ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اتصال اینترنت روستاهای آذربایجان غربی
مدیرکل ارتباطات و فناوری و اطلاعات آذربایجان غربی گفت: درحال حاضر ۱۶۷۴ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت بوده و برای روستاهای فاقد اینترنت نیز ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل تجهیزات نیاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، قاسم جلیلی‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری و اطلاعات آذربایجان غربی، گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستگاه پاسخگو و نماینده حاکمیتی وزارت ارتباطات جهت رسیدگی به شکایات مردم در این حوزه است.

وی افزود: متاسفانه در حوزه اینترنت در مناطق روستایی شکاف ایجاد شده بود که دلیل آن را می‌توان مقرون به صرفه نبودن توسعه اینترنت روستایی عنوان کرد.‌

جلیلی‌نژاد خاطرنشان کرد: درحال حاضر از یک سوم ظرفیت پهنای باند ورودی استان استفاده می‌کنیم و این یعنی دو سوم دیگر ظرفیت نیز برای استان داریم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ۷۰ درصد تجهیزات حوزه ارتباطات، وارداتی است، یادآور شد: پوشش اینترنت روستاها فقط برعهده بخش دولتی بوده و بخش خصوصی هیچ وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری و اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: درحال حاضر ۱۶۷۴ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت بوده و برای روستاهای فاقد اینترنت نیز ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل تجهیزات نیاز است.

وی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری ٨٠ درصد روستاهای دارای پوشش اینترنت به ٩٠ درصد رسیده و ١٠ درصد باقیمانده نیز در سال آتی به اتمام برسند و همچنین سعی بر این است تا پایان سال ١۴٠٢ روستای بالای ٢٠ خانوار بدون پوشش اینترنت پرسرعت نداشته باشیم.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات به‌هیچ‌وجه دنبال درآمد نبوده در راستای انجام خدمت و رسالت کاری خود تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ اپراتور همراه اول در سال گذشته ۸۴ درصد و امسال ۸۹ درصد، اپراتور ایرانسل در سال گذشته ۵۷.۹۴ درصد و امسال ۶۲ درصد و اپراتور رایتل نیز در سال گذشته ۳.۹۰ درصد و امسال ۴.۷۸ شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز