فرود هشت هزار انواع پرنده در تالاب‌های نقده

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۹:۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۳۶۱۹۸۱
فرود هشت هزار انواع پرنده در تالاب‌های نقده
رئیس اداره محیط زیست نقده : بیش‌ از ۸ هزار قطعه انواع پرنده به منظور استراحت و تغذیه در تالاب‌های نقده فرود آمدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، اکبر محمدیان در این زمینه اظهار کرد: از این تعداد حدود سه هزار بال فلامینگو و پنج هزار بال نیز انواع پرندگان بومی منطقه هستند که وارد تالاب‌های نقده شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به آبگیری مناسب تالاب‌ها و تخم گذاری پرندگان در این تالاب‌ها پیش بینی می‌شوند جمعیت کل پرندگان منطقه ۳۰ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۰ هزار بال برسد.

محمدیان گفت: این پرندگان شامل فلامینگو، تنجه، آنقوت، کشیم، چنگر، پلیکان، اردک مرمری، اردک سرسفید، اردک سرحنایی، کاکایی، پرستو دریایی و سایر گونه‌های آبزی و کنار آبزی هستند که به منظور استراحت و تغذیه وارد تالاب‌های این شهرستان شده اند.

وی با بیان اینکه ورود پرندگان مهاجر نیز به تالاب‌های منطقه از مهرماه آغاز می‌شود، افزود: بیش از ۴۰ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های این شهرستان شناسایی شده‌اند که بیشتر شامل انواع مرغابی، فلامینگو، کشیم، چنگر، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، لک‌لک سفید، عقاب تالابی و چوپ‌پا است.

در مجموع ۱۷ تالاب فصلی و دائمی در این شهرستان وجود دارد که سه تالاب حسنلو، درگه سنگی و یادگارلو جز تالاب‌های بین المللی است.

شهرستان ۱۲۷ هزار نفری نقده با ۹۲ روستای تابعه در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز