فعال سازی بخش باری حوزه راه آهن، نرخ کالاها را کاهش می دهد

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۱۱:۴۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۸۲۲۹۶
فعال سازی بخش باری حوزه راه آهن، نرخ کالاها را کاهش می دهد
استاندار آذربایجان غربی گفت: فعال سازی بخش باری حوزه راه آهن، باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و به تبع آن کاهش نرخ کالاها می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر پیگیری مستمر روند اجرای مصوبات شورای مذکور، افزود: مصوبات روی کاغذ نمانده و عملکرد دستگاهها درخصوص اجرای مصوبات بررسی می شود.

وی با اشاره به پیگیری توسعه زیرساخت های مبادی مرزی استان، خاطرنشان کرد: در راستای روانسازی مبادلات تجاری مرزی، اتمام پروژه های راه های مواصلاتی و مرزی آذربایجان غربی جهت رونق صادرات و واردات تسریع می شود.

استاندار آذربایجان غربی از اقتصادی کردن زیرساخت های ریلی استان نیز خبر داده و یادآور شد: فعال سازی بخش باری حوزه راه آهن، باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و به تبع آن کاهش نرخ کالاهایی می شود که وارد آذربایجان غربی خواهد شد.

معتمدیان همچنین با اشاره به عملیات تکمیل ایستگاهها جهت فعالیت اقتصادی حوزه راه آهن استان، اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی گرانی کالا، هزینه حمل و نقل آن است که با آماده سازی زیرساخت ایستگاهها برای حمل و نقل باری از طریق راه آهن، شاهد ارزان شدن کالاهای صادراتی و وارداتی آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رونق حمل و نقل هوایی کالا، افزود: از سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت توسعه زیرساخت های حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی بار که در نهایت به نفع مردم و تولید استان خواهد بود، استقبال می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی به پیگیری مشکلات بخش خصوصی و تولیدکنندگان در سطح ملی و استانی نیز اشاره کرده و ادامه داد: نظرات بخش خصوصی در حوزه های مختلف احصاء شده و جهت تصمیم گیری و رونق توسعه استان، به دولت و وزارتخانه ها منتقل می شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر تسهیل روند پرداخت تسهیلات به بخش های خصوصی و کشاورزی توسط بانک ها، افزود: بانک ها با کوتاه سازی مدت زمان پرداخت تسهیلات، از سرمایه گذاری و اقدامات بخش خصوصی و کشاورزی حمایت کنند.

انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز