استاندار آذربایجان غربی: اولین پیام تردد زائران اربعین از مرز تمرچین اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است

۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۰۷:۵۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۸۵۷۵۱
استاندار آذربایجان غربی: اولین پیام تردد زائران اربعین از مرز تمرچین اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است
استاندار آذربایجان غربی گفت: اولین پیام تردد زائران عتبات عالیات از مرز تمرچین، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که با استمرار آن زمینه برای توسعه منطقه فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان در آیین تجلیل از خادمین زائران اربعین در استان با قدردانی از خدمتگزاران عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: مرز تمرچین جلوه‌هایی زیبا از همدلی را در آذربایجان غربی به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه اربعین امسال با توجه به توفیق خدمتگزاری به زائران عتبات عالیات در آذربایجان غربی، باشکوه برگزار شد، افزود: با هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی، مرز تمرچین در فرصتی اندک، بازگشایی و خدمات حداکثری به زائران اربعین ارائه شد.

معتمدیان بازگشایی مرز تمرچین را فرصتی ارزشمند برای خدمت شایسته به زائران اربعین حسینی دانست و یادآور شد: اولین پیام تردد زائران عتبات عالیات از این مرز، وجود امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه بویژه در تعامل و همکاری با اقلیم کردستان عراق است.

استاندار آذربایجان غربی اهتمام نیروهای نظامی و امنیتی جهت بازگشایی مرز تمرچین را ستودنی دانست و اضافه کرد: هماهنگی با اقلیم کردستان عراق زمینه را برای تدارک تمامی خدمات در دو طرف مرز فراهم کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تداوم افتخار میزبانی و پذیرایی از زائران عتبات عالیات، ادامه داد: با پیش بینی اعتبارات مورد نیاز و برنامه ریزی برای ارتقای زیرساخت‌ها جهت استمرار عبور زائران کشورهای همسایه و استان‌های مختلف از مرز تمرچین، زمینه برای توسعه منطقه فراهم می‌شود.

 

معتمدیان نمایش وحدت و همدلی اقوام، مذاهب و ادیان مختلف استان و منطقه جهت تسهیل تردد زائران را پیام دیگر بازگشایی مرز تمرچین اعلام کرد و گفت: موکب‌هایی که اقوام، مذاهب و اقشار مختلف به صورت خودجوش برای زائران اربعین راه اندازی کردند، جلوه‌هایی زیبا از همدلی را در آذربایجان غربی به یادگار گذاشت.

استاندار آذربایجان غربی به تدابیر و اهتمام جدی تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای تامین زیرساخت‌های منطقه نیز اشاره کرد و با تاکید بر آسیب شناسی مشکلات احتمالی در اولین تجربه میزبانی زائران اربعین، افزود: با توجه به آب و هوای مناسب و فاصله کم با عتبات عالیات، برنامه ریزی لازم برای میزبانی و پذیرایی حداکثری از زائران در سال آینده انجام می‌شود.

در این مراسم از دست اندرکاران و فعالان مواکب اربعین استان آذربایجان غربی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز