اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی در واحدهای تولیدی آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۰۸:۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۰۴۷۴۳
اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی در واحدهای تولیدی آذربایجان غربی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی استان در ۸۶ واحد تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان گفت: زندان به عنوان یکی از ابزار‌های قانونی در تامین امنیت جامعه و باز اجتماعی کردن و کاستن از بزهکاری امری اجتناب ناپذیر است، ولی اگر بخواهیم ابن امر به معنای واقعی تحقق یابد باید به سمت باز اجتماعی کردن بزهکاران از طریق آموزش مهارت‌های شغلی گام برداشت چرا که اگر مددجوی زندانی با اشتغال، روزی حلال کسب کند به طور حتم این امر مانع بازگشت وی به سمت بزه می‌شود.

ناصر عتباتی ادامه داد: دستگاه قضا و مجموعه زندان‌های استان برای تحقق اشتغال زندانیان با دعوت از سرمایه گذاران و فراهم نمودن بستر‌های لازم از جمله اعطای وام کم بهره برای ۱۵ کارآفرین تلاش نموده زمینه‌های اشتغال زندانیان واجد شرایط را مهیا کند که نتیجه این اقدامات اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی استان در ۸۶ واحد تولیدی با انجام امور خدماتی، کشاورزی، کارگاه‌های تولیدی و مراکز صنعتی می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین بیان داشت: برای ایجاد اشتغال در زندان‌های استان درخواستی نیز از یک سرمایه گذار خارجی ارائه شده است.

عتباتی تاکید کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آن‌ها به سمت بزهکاری یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد که دستگاه قضایی به جد پیگیر آن است.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز