اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور جهت مرمت آثار تاریخی آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۱۰:۵۲:۰۶
کد خبر: ۱۴۰۸۹۶۵
اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور جهت مرمت آثار تاریخی آذربایجان غربی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در سفر رییس جمهور به این استان (اواخر اردیبهشت امسال)، اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت و مرمت برخی از آثار تاریخی و پروژه‌های در حال تکمیل حوزه میراث فرهنگی مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، مرتضی صفری افزود: مسجد جامع ارومیه، زیرساخت‌های تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران، تکمیل سایت بناهای تاریخی ستاد لشکر، مجموعه یادمان شمس تبریزی، ساخت موزه جنگ چالدران، مرمت بازارهای تاریخی ارومیه و خوی، بازارچه صنایع دستی در برخی شهرستان‌ها و ایجاد زیرساختهای گردشگری در سطح استان مجموعه‌هایی هستند که اعتبار برای آنها مصوب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه این میزان اعتبار در ۹ ردیف برای این حوزه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: فعلا چهار میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته است.

صفری ادامه داد: بیشترین میزان اعتبار مصوب برای مسجد جامع ارومیه و یادمان شمس تبریزی در نظر گرفته شده که برای مسجد جامع ارومیه ۱۹ میلیارد تومان و برای یادمان شمس تبریزی ۲۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: درخواست ما تعیین این میزان اعتبار بود که مورد موافقت قرار گرفته و با تخصیص این اعتبارات قدم مهمی در رشد و رونق گردشگری این استان خواهد بود.

وی یادآور شد: مراحل جذب اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به این استان، طی سه سال (۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳) خواهد بود.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز