صدور مجوز احداث موزه صلح سردشت

۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۰۸:۰۷:۲۸
کد خبر: ۱۴۱۰۲۲۶
صدور مجوز احداث موزه صلح سردشت
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: مجوزهای احداث نخستین موزه صلح استان آذربایجان‌غربی در این شهرستان اخذ و مقدمات برای ساخت این موزه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، صلاح محمدی اظهار کرد: مجوز ماده ۲۳ احداث موزه صلح سردشت از نهادهای مربوطه از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست اخذ شده و شروع عملیات اجرایی آن نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

وی افزود: قرار است ساختمان این موزه در چهار طبقه و به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل موزه صلح و دفاع مقدس، موزه مردم شناسی، بخش اداری و سالن همایش احداث شود که برای احداث آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت اضافه کرد: هم اکنون علاوه بر اخذ مجوزهای لازم برای احداث موزه صلح سردشت، زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰ مترمربع شناسایی و سند آن نیز به نام موزه صلح ثبت شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سردشت در یک منطقه کوهستانی و پوشیده از جنگل قرار دارد، تامین زمین مورد نیاز برای احداث موزه صلح بسیار سخت بود لذا صدور سند زمین و اخذ مجوزهای لازم برای این منظور می‌تواند گام مهمی در روند احداث موزه صلح سردشت باشد.

محمدی یادآور شد: احداث این موزه نقش مهمی در حفظ و نشر آثار دوران دفاع مقدس و خاطرات شهدا و جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های مردم بویژه جانبازان شیمیایی سردشت دارد و احداث این موزه صلح یکی از آرزوهای جانبازان شیمیایی است.

استاندار آذربایجان غربی تیر ماه امسال در سفر خود به سردشت ابتدا در میدان «سرچشمه» ، محل اصابت بمب‌های شیمیایی حضور یافت و پس از آن تا گلزار شهدای این بمباران را در کنار حضور مردم پیاده طی کرد.

هفتم تیر سال ۱۳۶۶ رژیم بعث عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز