دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور : احیای دریاچه ارومیه مطالبه ملی است

۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۰۸:۵۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۱۰۲۶۷
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور : احیای دریاچه ارومیه مطالبه ملی است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با انتقاد از کم کاری صورت گرفته در فرهنگ زیست محیطی، گفت: نهادهای فرهنگی ابتکار عمل در بحث فرهنگ‌سازی زیست محیطی را در اختیار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، سید مجید امامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: میدان فرهنگ‌سازی زیست محیطی به گونه‌ای خالی شده و طوری برداشت می‌شود که پرداخت به مسایل زیست محیطی وظیفه ضد انقلاب و سکولارها است.

وی با بیان اینکه دشمنان نهایت سوء استفاده از موضوعات زیست محیطی را به عمل می‌آورند، افزود: نهادهای فرهنگی باید با ایجاد پویش و گفتمان سازی ابتکار عمل را در این حوزه در دست بگیرند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: بطور مثال در رابطه با دریاچه ارومیه باید بدانیم که این یک مطالبه ملی است که دولت سیزدهم نیز با اختصاص بودجه لازم توجه ویژه‌ای به آن دارد؛ اما باید قبول کرد که بدون فرهنگ‌سازی و آوردن مردم به پای کار نمی‌توان این دریاچه را احیا کرد؛ لذا با کار فرهنگی باید مردم را به صرفه جویی در مصرف آب و اصلاح الگوی کشت برای نجات دریاچه ارومیه سوق داد.

امامی با بیان اینکه نحوه احیای دریاچه ارومیه فقط به مباحث فنی ختم نمی‌شود، اضافه کرد: داشتن رویکرد فرهنگی در احیای این دریاچه یک ضرورت است و در این راستا شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی باید وارد عمل شود.

در مورد جایگاه زنان در عرصه جهانی مطالبه گر هستیم

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه در اکثر کشورهای جهان به جایگاه زنان ظلم شده و در این راستا از آنان مطالبه داریم، یادآور شد: نگاه غرب به جایگاه زنان یک نگاه ابزاری است.

امامی ادامه داد: انقلاب اسلامی به زن یک نگاه با کرامت و متعهد به خانواده دارد و به دنبال استفاده ابزاری از آن نیست؛ اما غربی‌ها با بهره‌مندی از عدم آگاهی به دنبال تحمیل دیدگاه‌های سودجویانه خود در مورد زنان و جایگاه مقدس خانواده هستند.

از غفلت در توجه به رهنمودهای رهبری باید توبه کرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت پرداخت به مباحث فرهنگی، گفت: متاسفانه برخی از اتفاقات روی داده در کشور نتیجه همان غفلت‌های صورت گرفته از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که باید از این غفلت توبه کنیم.

وی تاکید کرد: مشکلات فرهنگی و هجمه‌های صورت گرفته دشمنان در این راستا به گونه‌ای بوده که منجر به فاصله گرفتن نوجوانان و جوانان از مسجد شده که همین موضوع سرآغاز بسیاری از مشکلات است.

امامی با اشاره به نقش خانواده، مدرسه و دانشگاه در فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه، افزود: باید با فرهنگ‌سازی تخصصی سبب گرایش نسل جوان به مسجد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در نیل به اهداف اقتصادی از مسیر فرهنگ‌سازی عبور کرد، یادآور شد: فضای فرهنگی و اجتماعی لازم برای توسعه کشور باید فراهم شود.

مدیریت گفتمان حجاب نباید در دست ضد انقلاب باشد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه مدیریت گفتمان حجاب نباید در دست ضد انقلاب باشد، گفت: اسلام با حجاب به دنبال زیبایی بخشیدن به زنان است.

وی اضافه کرد: نوع برخورد با بی حجابی در جامعه باید هوشمندانه و هدفمند باشد.

امامی همچنین به عرضه آسان پوشاک اسلامی و قابل دسترسی بودن آن برای عمومی مردم در بازار کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز