کاهش نرخ بیکاری آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۱:۵۵:۲۳
کد خبر: ۱۴۲۸۷۶۸
کاهش نرخ بیکاری آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری استان در سه فصل متوالی تک رقمی است که یک اتفاق خوب برای استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، علی دهقان ۸ بهمن ماه در جلسه شورای اداری ارومیه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد ، افزود: نرخ بیکاری استان در بهار امسال ۷.۴درصد، تابستان ۷درصد و در پاییز به ۸.۴ درصد رسید در حالی که نرخ بیکاری در مدت زمان مشابه سال قبل در فصل بهار ۱۰.۲درصد، تابستان ۹.۵درصد  و پاییز ۱۲.۱ درصد بود.

دهقان یاد آور شد: تعهد امسال استان برای ایجاد اشتغال ۵۱هزار و ۳۱۰نفر است که تاکنون ۴۰هزار شغل که ۷۸ درصد تعهد است انجام شده است. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: میزان تعهد اشتغال امسال ارومیه ۱۳هزار و ۱۰نفر است که تاکنون ۸ هزار و۷۵۳ اشتغال انجام شده که تحقق ۶۴درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه رصد اظهار کرد: سامانه رصد یک سامانه ای است که در طول سال تمام اشتغال های ایجاد شده و مورد تعهد توسط دستگاه ها را براساس کد ملی ساماندهی و ثبت می کند.

دهقان خاطر نشان کرد: در سطح استان قرار گاه اشتغال راه اندازی شده و در ارومیه با دو مرکز مشاوره قرار داد منعقد شده تا اشتغال و تسهیلات پرداخت شده برای اشتغال را رصد کنند.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز