سرعت گرفتن صادرات سیب آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۱۲/۰۲ - ۱۲:۰۳:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۹۴۱۶
سرعت گرفتن صادرات سیب آذربایجان غربی
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تأکید برلزوم برنامه ریزی برای بازار صادراتی سیب درختی برای سال آینده از هم اکنون افزود: روند صادرات سیب درختی در استان در حال حاضر تسریع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، خسرو شهبازی در جلسه بررسی وضعیت بازار سیب درختی و چالش های صادرات این محصول گفت: باید نقشه راه عملیاتی برای تولید سیب که قابلیت اجرایی برای استان داشته باشد ، تدوین شود تا چالش ها و مشکلات موجود مرتفع شود و در این زمینه باید با محققین کشوری نیز همفکری و تبادل نظر شود.

شهبازی افزود: طبق آخرین آمار اتحادیه سردخانه داران استان ، در حدود ۲۵۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است که امیدواریم با هماهنگی و پیگیری های انجام شده تا پایان سال روند صادرات بیش از این رونق بگیرد تا باغداران متضرر نشوند.

این مسئول اضافه کرد: برای جلوگیری از ورود و سرایت آفات و بیماری‌های خطرناک نباتی به هیچ عنوان اجازه ورود محصول بدون گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای به داخل استان نباید صادر شود.

در ادامه این جلسه قاسم حسنی محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز با ارائه گزارشی از توانمندیها و چالش های تولید سیب درختی در استان گفت: میزان تولید سیب درختی در جهان ۹۳ میلیون تن است که در ایران طبق آخرین آمار فائو در سال ۲۰۲۱ درحدود ۴ میلیون تن سیب از سطح ۲۶۰ هزار هکتار از باغات ایران برداشت شد. 

حسنی در ادامه به چالش های وضعیت موجود، برداشت و نگهداری سیب درختی و ارائه راهکارهای بهبود صادرات و... پرداخت.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز