خرداد ۱۴۰۲ پایان بازسازی واحدهای تخریب شده در زلزله خوی

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۱۱:۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۴۴۴۶۰۶
خرداد ۱۴۰۲ پایان بازسازی واحدهای تخریب شده در زلزله خوی
معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن کشور با اشاره به روند آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله خوی گفت: تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ بازسازی واحدهای تخریب شده در این زلزله به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن کشور با اشاره به روند آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله خوی گفت: تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ بازسازی واحدهای تخریب شده در این زلزله به اتمام خواهد رسید.

فرهاد باقرپور افزود:‌ بر اثر ۲ زمین‌لرزه خوی در دی و بهمن ۱۴۰۱ چند هزار واحد مسکونی آسیب دید که از این میان حدود ۲۱۰۰ واحد نیازمند احداث و هشت هزار واحد نیازمند تعمیر است.

وی یادآور شد: میزان تسهیلاتی که برای واحدهای زلزله زده خوی در نظر گرفته ۲۵۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی و ۳۰۰ میلیون تومان برای واحدهای شهری با نرخ سود چهار درصد است.

معاون بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه این بنیاد در اعطای تسهیلات بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده با جدیت موضوع را دنبال می‌کند گفت: در همه مواردی که لازم بوده با تامین تسهیلات و منابع بلاعوض به کمک آسیب دیدگان شتافته ایم.

وی بهره گیری از ظرفیت های قانونی و تعامل و هم افزایی مدیران بنیاد مسکن استان ها با مسوولان استانی و کشوری را ضروری دانست و گفت : در استان هایی که به علت بروز سیل و زلزله خسارت هایی بر جای مانده است نیز در همان ساعت های اولیه بنیاد مسکن به عنوان یک دستگاه امدادی ورود می کند و کار ارزیابی خسارت ها و آوار برداری و زمینه سازی برای اسکان موقت و آغاز عملیات عمرانی بهسازی و بازسازی مناطق شکل می گیرد.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز