معتمدیان: مسئولان ملی و استانی عزم جدی برای کمک به زلزله زدگان خوی دارند

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۰۹:۵۶:۲۸
کد خبر: ۱۴۴۹۰۷۰
معتمدیان: مسئولان ملی و استانی عزم جدی برای کمک به زلزله زدگان خوی دارند
استاندار آذربایجان غربی گفت: ارکان حاکمیتی، دولت و مردم با یک همدلی کم نظیر، در امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی مشارکت حداکثری داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان در برنامه فرامتن شبکه افق با اشاره به برخی دروغ پردازی ها و شایعات فضای مجازی درخصوص زمین لرزه شهرستان خوی، افزود: نیروهای حاکمیتی، دولتی، نظامی، امدادی و مردمی با تمام توان از همان دقایق اولیه پس از زلزله، خدمات رسانی به مردم شهرستان خوی را آغاز کردند.

وی همچنین به آمادگی و هم افزایی دستگاه های مختلف آذربایجان غربی برای مدیریت و مقابله با بحران های طبیعی اشاره کرده و یادآور شد: در ساعات اولیه پس از زمین لرزه، هرگونه مشکل در حوزه دستگاههای خدمات رسان در منطقه رفع شده و در کمتر از ۵ ساعت، شاهد اتمام عملیات امدادرسانی بودیم.

معتمدیان همچنین از تلاش برای تحویل واحدهای آماده شده در یک بازه زمانی ۶ ماهه خبر داده و اضافه کرد: مسئولان ملی و استانی عزم جدی برای کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی داشته و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نیروی هلال احمر و ۱۰۰ گروه جهادی در منطقه حضور یافته اند.

وی در ادامه با قدردانی از خدمات گروه های مردمی افزود: البته و متاسفانه برخی از چهره های مشهور  در این مدت با اهداف تبلیغاتی، درخصوص خدماتی که توسط دولت و خود مردم به زلزله زدگان ارائه می شد، اقدام به سیاه نمایی کردند و در مقابل برخی هنرمندان و گروههای مردمی با تمام توان در خدمت زلزله زدگان خوی بودند.

استاندار آذربایجان غربی از توزیع ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته توسط هلال احمر بین خسارت دیدگان نیز خبر داده و خاطرنشان کرد: با نگاه ارائه خدمات حداکثری، ۴۵ هزار تخته چادر، ۱۶۲ هزار پتو و ۲۰ هزار هلوزام گرمایشی در مناطق زلزله زده توزیع شد.

معتمدیان همچنین به رویکرد دولت سیزدهم درخصوص بیمه حوادث واحدهای مسکونی بخصوص در مناطق روستایی اشاره کرده و افزود: از محل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به واحدهای تخریبی و تعمیری زمین لرزه شهرستان خوی پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین امنیت، غذا، بهداشت و ... در محل اسکان زلزله زدگان، تصریح کرد: برای اسکان بیش از ۱۳۰ هزار نفر، ۱۱۰ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق شهری و توزیع چادر در مناطق روستایی انجام شد.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با اعلام اینکه هلال احمر جهت اسکان زلزله زدگان شهرستان خوی ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، گفت: بنیاد مستضعفان برای بازسازی واحدهای خسارت دیده، ۱۲ هزار تن میلگرد و ۱۰ هزار تن سیمان رایگان تحویل داده است که روند بازسازی با شتاب بیشتری صورت می پذیرد.

 

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما