دیدار نوروزی رئیس کل دادگستری استان با استاندار آذربایجان غربی: دستگاههای قضایی و اجرایی استان در کنار هم برای تحقق فرمان تلاش میکنند

۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۰:۵۲:۱۵
کد خبر: ۱۴۵۳۲۲۴
دیدار نوروزی رئیس کل دادگستری استان با استاندار آذربایجان غربی: دستگاههای قضایی و اجرایی استان در کنار هم برای تحقق فرمان تلاش میکنند
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با همراهی مجیدی دادستان مرکز استان و تعدادی از معاونین قضایی و روسای ادارات تابعه با حضور در استانداری بمناسبت فرارسیدن سال جدید با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، عتباتی در این دیدار با تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان از همکاریها و حمایتهای بی دریغ استاندار آذربایجان غربی تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد دامنه این حمایتها و همکاریها در سال۱۴۰۲ به صورت چشم گیری توسعه و افزایش یابد. 

رئیس شورای قضایی استان اضافه کرد، نگاه درست و واقع بینانه ای که به تشکیلات قضایی از سوی دستگاه اجرایی استان هست بسیار ارزشمند و قابل توجه است چرا که این سطح از همگرایی ها و همکاریها شاید در نوع خود بی نظیر باشد. 

عتباتی افزود، دستگاه قضایی هم از اقدامات و کارهای ارزنده دستگاه اجرایی استان که در سال گذشته بروز و ظهور داشته است حمایت می کند. 

رئیس کل دادگستری استان به فرمان سال مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید اشاره و گفت: باید همه مجموعه ها خصوصاً دستگاه های اجرایی و قضایی در کنار هم برای تحقق این فرامین رهبر معظم انقلاب قدم برداریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. 

مقام ارشد قضایی استان به افزایش ضریب امنیت استان  هم اشاره و گفت: یکی از اولویتهای کاری دستگاه قضایی استان حمایت از تولید و رشد و ارتقاءامنیت برای ایجاد بسترهای لازم جهت رشد تولید و اقتصاد استان با ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان می باشد. 

عتباتی ادامه داد،اقداماتی که در جهت ساماندهی امور شهری، تعاونی های مسکن و سایر امور که توسط دستگاه اجرایی استان آغاز شده است و نتایج خوبی هم در این زمینه حاصل شده است دستگاه قضایی خود را در کنار دولتمردان اجرایی استان می داند تا شاهد رشد و شکوفایی استان در همه ابواب باشیم. 

وی افزود، هر چند بار سنگین اقدامات اجرایی بر دوش دستگاه اجرایی استان هست و لکن دستگاه قضایی با تمام توان در حمایت از مجموعه اجرایی هست و از برنامه های دولت مردمی و انقلابی حمایت می کند و موفقیت این دولت انقلابی در همه عرصه ها را موفقیت نظام و انقلاب می داند. 

عتباتی با بیان اینکه دادگستری استان در خصوص تولید و صدور مجوزهای تولیدی اشرافیت کامل دارد و در هم افزایی و همراهی مجموعه اجرایی استان رشد تولید را به نحو شایسته در استان دنبال می کند گفت: اعتقاد بر این داریم که هر چه قدر تولید داخل را بارورتر و نهادینه تر کنیم به همان میزان هم در مهار تورم و هم در مهار آسیب های اجتماعی موفق عمل خواهیم نمود و یقیناً رشد تولید و اقتصاد استان را هم توسعه می دهد و از موجبات افزایش سرمایه های اجتماعی هم می باشد. 

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار ضمن تبریک متقابل نوروز و ماه مبارک رمضان از همکاریها و همدلیهای دستگاه قضایی استان در جهت رفع مشکلات مردم و بازکردن گره از برخی مشکلات اساسی و طولانی مدت تقدیر و تشکر نمود. 

معتمدیان با اشاره به وقایع و اتفاقات سال گذشته گفت: فشارهای گسترده دشمن در انجام جنگ ترکیبی علیه نظام و همچنین افزایش بی سابقه تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران نشانگر عزم جدی دشمن برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی  بود که به حول و قوه الهی و با هوشمندی مردم ایران اسلامی تمام حربه ها و نقشه های دشمن خنثی شد و مثل همیشه ناکام ماند. 

وی به کثرت مرزهای استان اشاره و گفت: این مرزهای کثیر موجب  شده است استان از موقعیت خاص و استراتژیک برخوردار باشد و انواع جرایم امنیتی و قاچاق را در استان موجب شود و کار را برای برقرارکنندگان امنیت از جمله دستگاه های امنیتی انتظامی نظامی و قضایی سخت کند که به حمدالله همه این دستگاهها خصوصاً دستگاه قضایی به شایستگی توانستند امنیت پایدار را در استان برقرار نمایند. 

معتمدیان وجود تهدیدات مختلف به لحاظ مرزی بودن  استان را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: با همت و درایت و هم افزایی مجموعه های اجرایی-امنیتی و انتظامی و قضایی استان تهدیدها به فرصت تبدیل شده اند و نتیجه آن امنیت پایدار برای مردم شریف استان است. 

استاندار آذربایجان غربی همدلیها و همراهی های مجموعه های اداری-اجرایی و قضایی را زمینه ساز فعالیتهای اقتصادی و توسعه استان دانست و گفت: احساس امنیت در استان موجب ورود سرمایه گذاران به بخش صنعت و تولید استان و در نتیجه رشد و شکوفایی صنعت و اقتصاد استان می شود. 

معتمدیان به سختی کار قضات دادگستری در شهرهای مرزنشین هم اشاره و گفت: کار این قضات جهادی و بسیار ارزشمند است و در مقایسه با استانهای عمقی کشور از سختیهای خاصی برخوردار است. 

مقام ارشد اجرایی استان به تکمیل و احداث مجتمع های قضایی استان که مورد نیاز ضروری دستگاه قضایی است هم تاکید و گفت: مجموعه اجرایی استان حمایتهای همه جانبه خود را در این زمینه از دستگاه قضایی به عمل می آورد. 

معتمدیان به اسم گذاری سال رهبر معظم انقلاب هم اشاره و گفت: مسائل اقتصادی و معیشت مردم مسئله مهم و اولویت کاری دستگاه اجرایی هست و لازم است با همکاریهای موثر برای مهار تورم و رشد تولید در استان  قدم برداریم و در این زمینه کمیته کنترل تورم یکی از اقدامات مهم است که به صورت دائم فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز