جمع آوری زباله های دریاچه سد مهاباد توسط دوستدار محیط‌ زیست

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۱:۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۳۵۷۰
جمع آوری زباله های دریاچه سد مهاباد توسط دوستدار محیط‌ زیست
«سیدمحمدامین شیخ‌مندی» قایقرانان پیشکسوت و دوستدار محیط زیست مهابادی در اقدامی خودجوش زباله‌های موجود در دریاچه و مخزن سد این شهر را جمع‌آوری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، همزمان با ایام تعطیلات عید نوروز و میزبانی تاج سد مهاباد از مهمانان و گردشگران نوروزی، یکی از دوستداران محیط زیست در این شهرستان با استفاده از قایق شخصی، زباله‌های شناور روی آب دریاچه سد را جمع کرد.

این دوستدار محیط زیست مهابادی اظهار کرد: هنگام بازدید از تاج سد متوجه وجود زباله شناور روی آب دریاچه شدم به همین خاطر قایق خود را به آب انداختم و زباله‌ها را جمع کردم.

سیدمحمدامین شیخ‌مندی با اشاره به اینکه یک نصف روز مشغول جمع‌آوری زباله و پسماند بودم، افزود: در این اقدام با همکاری کارکنان امور آب مهاباد بیش از ۱۵ کیسه پلاستیکی زباله شناور را از روی آب سد جمع آوری کردیم.

وی اضافه کرد: این پسماندها شامل پلاستیک، بطری شیشه‌ای و پلاستیکی، نایلون، وسایل چوبی و سبک بودند که در اثر کم‌لطفی اهالی روستاهای بالا دست از طریق رودخانه وارد این سد شده بود.

این فعال محیط زیستی گفت: سد مهاباد به عنوان منبع تامین کننده آب شرب این شهر نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و جلوگیری از ورود پسماندها به آن وظیفه همه شهروندان است.

این عضو تیم منتخب پیشکسوتان قایقرانی دراگون ایران، علاوه بر سد مهاباد، هر سال در پاکسازی غار آبی سهولان، تالاب‌های بین‌المللی «کانی‌برازان» و «یوسف‌کند» مهاباد نیز مشارکت دارد و با استفاده از قایق خود پسماندها را از این محیط‌ها نیز جمع‌آوری می‌کند.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز