رسیدگی به بیش از شش صد هزار پرونده در دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۱

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۱:۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۴۵۳۹۶۵
رسیدگی به بیش از شش صد هزار پرونده در دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۱
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی دیداراعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت : بالغ بر ۶۱۹هزار پرونده در سال ۱۴۰۱ در استان رسیدگی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در دیدار نوروزی اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با تبریک ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: مجموعه دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۱ با جان و دل و شبانه روز در کلیه شهرهای استان با همه کمبودها و مشکلات تلاش کردند تا رضایتمندی مردم را بدست آورند و سرمایه های اجتماعی نظام را افزایش دهند. 

عتباتی افزود، در برقراری و ثبات امنیت در استان همکاران ما در دستگاه قضایی  از هیچ تلاشی فرو گذار  نکردند  تا آسیبی به امنیت روانی و اجتماعی مردم نرسد. 

وی با اشاره به اتفاقات و حوادث و اغتشاشات سال گذشته گفت: علیرغم ورود فشار کاری مضاعف  از این جهت، همکاران ما از کار و تلاش اصلی خود کم نگذاشتند و ضمن مدیریت امور در واحدهای قضایی استان تعداد بالغ بر ششصد و نوزده هزار پرونده در استان  رسیدگی شد و توفیقات ارزشمندی در زمینه سازش خصوصاً سازش قصاص ها بدست آمد و ۵۴ فقره قصاص نفس با سازش خاتمه یافت. 

عتباتی به ارائه گزارش مختصری از عملکرد دستگاه قضایی استان پرداخت و اهم اقدامات انجام شده را به سمع و نظر نماینده ولی فقیه در استان رساند. 

رئیس کل دادگستری استان به عملکرد شورای دستگاههای نظارتی هم اشاره و گفت: این شورا بجای مچ گیری از مدیران پشتیبان و حامی مدیران پاکدست شد تا مدیران شجاع بتوانند کارهای مدیریتی را برای رشد وتعالی استان انجام دهند. 

عتباتی در بیان گزارش خود به انجام کارهای ارزشمند در حوزه ثبت اسناد در صدور سند حدنگاری ۱۰۰ درصد در منابع ملی و طبیعی و ۴۰ درصدی در اراضی کشاورزی پرداخت و سپس گزارشی از عملکرد کمیته حمایت قضایی پرداخت و گفت: با مداخله و ورود دادگستری استان ۶۹ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۱ مورد بازدید قرار گرفت و در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری از تعطیلی آنها جلوگیری به عمل آمد. 

عتباتی به مقوله زندان هم اشاره و گفت: کارهای بزرگی خصوصاً در زمینه اشتغال زندانیان انجام شده است و اکنون ۱۸۵۰ نفر در کارگاههای خارج از زندان  کار می کنند و در سال قبل معادل ۳۳ میلیارد تومان به مددجویانی که در کارگاهها کار کرده اند حقوق پرداخته شده است. 

عتباتی از حمایتها و زحمات نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان از دستگاه قضایی تقدیر و تشکر نمود. 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه هم در این دیدار از زحمات و تلاشهای دستگاه قضایی استان تقدیر و تشکر نمود و گفت: حضور موثر و نتیجه بخش ریاست محترم کل دادگستری استان خصوصاً در باب تولید بسیار ارزشمند است و شتاب خوبی به حل مشکلات  داد. 

قریشی به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید اشاره و گفت: به حمدالله از سال قبل کارهای ارزشمند دادگستری در حمایت از تولید شروع شده که نیازمند ادامه این تلاشها می باشد. 

وی به ارتباط مطلوب و منطقی بین قوای سه گانه هم اشاره و گفت: بحمدلله روسای ۳ قوه در هماهنگی بسیار خوب تحت زعامت و ولایت رهبر معظم می باشند و این یعنی فراهم بودن شرایط برای رفع مشکلات و رشد و تعالی در کشور می باشد. 

امام جمعه ارومیه در ادامه توجه به مسائل فرهنگی و دینی را هم داخل مجموعه و خارج از مجموعه قضایی مورد تاکید قرار داد و گفت:توسل و توکل به آموزه های دینی و اسلامی موجب برکت و صحت در کارها می شود.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز