قارچ های خود رو کشنده هستند!

۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۱۴:۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۴۵۵۵۶۶
قارچ های خود رو کشنده هستند!
جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نسبت به برداشت قارچ‌های سمی و خودرو در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و همچنین کشنده بودن آنها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با هشدار نسبت به برداشت قارچ سمی و خودرو در طبیعت، اظهار کرد: با توجه به مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو یا همان وحشی در سال‌های گذشته و عدم تشخیص قارچ‌های خودرو سمی و غیرسمی از طریق شکل ظاهری، به هموطنان توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های خودرو پرهیز کنند.

علی دیانتی ادامه داد: شناسایی انواع قارچ‌های خوراکی با نوع سمی آن بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو و مزه سخت بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است، به همین دلیل ممکن است قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گرفته و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ شود.

وی توصیه کرد: از مصرف قارچ‌های خودرو به ویژه قارچ‌هایی که در کنار درختان خشک شده می‌رویند و یا قارچ‌هایی که افراد بومی جمع‌آوری و به فروش می‌رسانند جدا خودداری نمایند.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: برای حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده تان فقط از قارچ‌هایی که توسط مراکز مجاز و در بسته بندی‌های برچسب دار که دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان می‌باشند، خریداری و مصرف نمایید.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز