آغاز بازسازی بیش از هزار واحد مسکونی زلزله‌ خوی

۱۴۰۲/۰۱/۱۶ - ۱۱:۵۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۵۶۳۹۹
آغاز بازسازی بیش از هزار واحد مسکونی زلزله‌ خوی
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به سرعت قابل توجه بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی گفت: عملیات بازسازی یک‌ هزار و ۴۵ واحد تخریب شده در زلزله هشتم بهمن پارسال آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: با اتمام عملیات آواربرداری واحدهای مسکونی احداثی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی و با توجه به تامین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان، اسکلت‌های فلزی، آجر و بلوک های سقفی همزمان با عملیات آواربرداری، کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خوی با سرعت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از کل واحدهای احداثی زمین لرزه بهمن ماه خوی، عملیات بتن ریزی فنداسیون ۳۸۲ واحد به اتمام رسیده است.

برزگر ادامه داد: همچنین با نصب ۲۱۰ اسکلت فلزی، عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در واحدهای مسکونی مناطق روستایی آغاز شده و دیوارچینی ۴۱ واحد مسکونی و اجرای سقف ۲۲ واحد مسکونی در این مناطق به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اظهار کرد: تاکنون به ۲۴ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان دستور کار تعمیری ابلاغ شده است.

برزگر گفت: واریز کمک بلاعوض تعمیری به حساب مالکان این واحدها در مناطق زلزله زده آغاز شده و تاکنون فرآیند پرداخت بلاعوض تعمیرات ۹ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی به مبلغ یک‌ هزار و ۲۰ میلیارد ریال به حساب مالکان انجام گرفته است.

وی یادآور شد: با آغاز فرآیند تشکیل پرونده، مالکان یک هزار و ۹۰۴ واحدهای مسکونی تعمیری و احداثی جهت اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز