تولید ۱۰ میلیون نهال در آذربایجان غربی

۱۴۰۲/۰۲/۰۵ - ۱۳:۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۴۶۴۸۶۸
تولید ۱۰ میلیون نهال در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالانه در آذربایجان غربی ۱۰میلیون اصله نهال و پایه نهال تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مساحت نهالستان های مجوز دار استان را ۲۰۰هکتار و شامل ۹۰واحد اعلام کرد و افزود: آذربایجان غربی رتبه اول تولید نهال را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از این تعداد واحد تولید نهال در استان، ۴۱ واحد مورد تایید کمیته فنی نهال و مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی استان هستند، اظهار کرد: علاوه بر این، دو شرکت دانش بنیان نیز در استان انواع نهال های پایه  رویشی و نهال پیوندی پایه رویشی شناسه دار تولید می کنند.

وی باتوجه به کم آبی های اخیر، صرفه جویی در مصارف کشاورزی و باغداری را مورد تاکید قرارداد و یاد آور شد: برای گذر از باغبانی سنتی به صنعتی و مدرن نیاز است نهال های پایه رویشی ‌و شناسه دار استفاده شود.

شهبازی در خصوص مزایای نهال های پایه رویشی نیز افزود: مقاومت بالای این نهال ها ، سازگاری با انواع خاک ها، آسان شدن مدیریت باغ های احداث شده بانهال ها پایه رویشی، محصول دهی زیاد، مدت زمان کم بار دهی نسبت به سایر نهال ها و  کاهش هزینه باغداری از عمده مزایای کاشت نهال های پایه رویشی است.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز