آغاز برداشت ۱۷۵ تن توت درختی در آذربایجان غربی

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۷:۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۴۸۲۵۳۴
آغاز برداشت ۱۷۵ تن توت درختی در آذربایجان غربی
سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت ۱۷۵ تن توت درختی از توتستان های استان آغاز شد.

به گزارش برنا؛ جعفری با اشاره به اینکه ۲۸ هکتار توتستان در آذربایجان غربی وجود دارد، تصریح کرد: باغ های توت استان عمدتا در شهرستان های ارومیه به مساحت ۱۸ هکتار و در خوی به مساحت ۷ هکتار هستند و در سایر شهرستان ها نیز به صورت حاشیه کاری و پراکنده واقع شده است.

جعفری با بیان اینکه توت یکی از میوه هایی است که از قدیم الایام با سنت های دیرینه مردم استان عجین شده است،اظهار کرد: بخشی از توت درختی استان به صورت تازه خوری مصرف می شود و مابقی نیز به صورت خشک شده مصرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: از گذشته نه چندان دور این میوه به صورت خشک در سبد خشکبار مردم استان بوده و همراه بسیاری از بیماران دارای دیابت در کنار چای از این میوه استفاده کرده اند. 

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۳ توتستان در سطح شهر ارومیه وجود دارد، یاد آور شد: علت کاهش تعداد باغات در داخل شهر، تغییر کاربری  توتستان های داخل شهر به واحدهای مسکونی است.

وی ادامه داد: توت سفید، توت قرمز و شاه توت از انواع توت های درختی موجود در استان است که در این میان توت خوی به علت دانه درشت بودن و داشتن قند بالا در بازار از مشتریان خاصی برخوردار است.

 

نظر شما