حضور مقامات کشوری و مهمانانی از اقلیم کردستان عراق در مراسم گرامیداشت ۷ تیر سردشت

۱۳۹۴/۰۴/۰۴ - ۱۰:۵۲:۵۶
کد خبر: ۲۹۴۸۹۸
حضور مقامات کشوری و مهمانانی از اقلیم کردستان عراق در مراسم گرامیداشت ۷ تیر سردشت
فرماندار سردشت در رابطه با برنامه های گرامیداشت 7 تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت گفت: به منظور برنامه ریزی و اجرای هر چه مطلوب تر برنامه های گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت ستاد گرامیداشت 7 تیرمتشکل از هفت کمیته تشکیل و طی جلسات متعدد برنامه ریزی و اقدامات اولیه صورت گرفته است و بناست برنامه های متنوعی با حضور هنرمندان ملی در شهرستان سردشت برگزار شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، فرماندار سردشت در رابطه با برنامه های گرامیداشت 7 تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت گفت:  به منظور برنامه ریزی و اجرای هر چه مطلوب تر  برنامه های گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت ستاد گرامیداشت 7 تیرمتشکل از هفت کمیته تشکیل و طی جلسات متعدد  برنامه ریزی و اقدامات اولیه صورت گرفته است و بناست برنامه های متنوعی با حضور  هنرمندان ملی در شهرستان سردشت  برگزار شود.

دکتر حسنی ازحضور مهمانان کشوری و خارجی در این مراسم خبر داد و افزود: در راستای پربار کردن برنامه ها و انعکاس بیشتر مظلومیت سردشت از مقامات کشوری و استانی ومهمانانی از اقلیم کردستان عراق بویژه وزیر امور شهیدان و انفال،رئیس اداره مستقل راپرین، فرمانداران رانیه و قلعه دیزه و شهردار قلعه دیزه جهت شرکت در مراسمات دعوت شده است.

وی اظهار داشت: تجمع در میدان سرچشمه(محل اصابت بمب) متعاقباً تشییع جنازه نمادین شهدا و حرکت به سمت مزار شهدا، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، ویژه برنامه گرامیداشت هفت تیر با حضور هنرمندان ملی همراه با افطار برای مدعوین، برگزاری مسابقات ورزشی،  برپایی نمایشگاه طراحی و گرافیک در محل سرچشمه  و نمایشگاه  نقاشی در سطح شهر از جمله برنامه های ستاد گرامیداشت 7 تیر خواهد بود.

دکتر حسنی به آمار شهیدان و جانبازان شهرستان سردشت هم اشاره کرد و گفت: شهرستان سردشت 850 شهید دارد که از این مجموع 118 شهید شیمیایی هستند و از مجموع 2250 جانباز 1450 جانباز شیمیایی هستند 

وی اضافه کرد: بالغ بر 1400 نفر مدعی جانبازی داریم که تشکیل پرونده داده  و درخواست تشکیل  کمیسیون پزشکی می نمایند.

فرماندار سردشت در خصوص خدمات درمانی ارائه شده به جانبازان شیمیایی در شهرستان  نیز گفت: کلینیک جانبازان مجهز به داروخانه شبانه روزی و ازمایشگاه است و کلیه خدمات را بصورت رایگان به جامعه ایثارگری ارائه می دهد.

شایان ذکر است  در 7 تیر سال 1366 هواپیماهای بمب‌افکن ارتش عراق با بمب‌های شیمیایی به ۴ نقطه پر ازدحام  شهر سردشت حمله کردند.

رژیم بعثی عراق  در این حمله قبیحانه مردم بی دفاع سردشت را با گازهای کشنده شیمیایی مورد هدف قرار داد  که در نتیجه آن تعدادی زیادی از شهوندان سردشت شهید و مجروع شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز