استاندار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اعلام کرد:

۲۵ کتابخانه مجهز در استان احداث می کنیم

۱۳۹۴/۰۵/۰۹ - ۱۰:۵۹:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۸۹۷
۲۵ کتابخانه مجهز در استان احداث می کنیم
استاندار آذربایجان غربی از تامین کتب مورد نیاز تمامی کتابخانه های عمومی شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مهندس سعادت در  نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان در سالجاری که در محل کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: دستگاههای اداری استان و همچنین شهرستان ها که فضای مازاد در اختیار دارند می‌توانند این فضا را برای ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه برای استفاده کارکنان و همچنین استفاده عمومی در نظر بگیرند.

وی همچنین خواستار شناسایی و گردآوری مجموعه‌ای از تمامی آثار و تالیفات نویسندگان و مفاخر علمی، فرهنگی و هنری و همچنین پیشکسوتان حوزه نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان شد و افزود: مفاخر استان و خدمات و زحمات آنها باید به نسل جوان و نسل‌های آینده شناسنده شود و مردم استان با پیشکسوتان و افتخارات و دستاوردهای آنان برای این استان آشنا شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه در خصوص احداث 25 کتابخانه جدید در سطح استان نیز گفت: مقرر شده در مناطق مختلف شهرداری ها در شهرستان‌ها،  این 25 کتابخانه که دارای امکانات ویژه برای کودکان و نوجوانان خواهد بود احداث شود.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تامین کتاب کتابخانه‌های عمومی سراسر استان تاکید و خاطرنشان کرد: تا ابتدای سال تحصیلی جدید، تمامی نیازهای کتابخانه های عمومی استان در زمینه کتاب را تامین خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: کتب مورد نیاز دانش آموزان کنکوری نیز خریداری و جهت استفاده دانش آموزان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان قرار خواهد گرفت.

توسعه و گسترش کتابهای الکترونیکی و دیجیتالی و امکان استفاده غیرحضوری مراجعین از این کتب در سطح کتابخانه‌های عمومی استان از دیگر تاکیدات استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین حوزه نشر استان پرداخت.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان هم در این جلسه، آخرین وضعیت عمومی کتابخانه های استان و مسائل و مشکلات مختلف این کتابخانه ها را تشریح کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز