با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه

جلسه هم اندیشی کارشناسان برنامه های معارف اسلامی

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۱۰:۳۵:۱۱
کد خبر: ۳۰۵۲۶۸
جلسه هم اندیشی کارشناسان برنامه های معارف اسلامی
جلسه هم اندیشی کارشناسان برنامه های معارف اسلامی صدا وسیمای مرکز آذربایجان غربی با حضور آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و جمعی از روحانیون برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی، جلسه هم اندیشی کارشناسان برنامه های معارف اسلامی صدا وسیمای مرکز آذربایجان غربی با حضور آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و جمعی از روحانیون برگزار شد .

  حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه دراین جلسه از صدا وسیما به عنوان وسیله ای مناسب برای تبلیغ دین و معارف اسلامی یاد کرد و گفت : رسانه ملی تنها رسانه ای است که تقویت ایمان و معنویت در بین آحاد مردم از اولویت های برنامه سازی آن بوده و نیازمند است روحانیون و کارشناسان برنامه های دینی و مذهبی از این فضا جهت تبلیغ استفاده نمایند .

  وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و استفاده از کارشناسان جدید ، توجه به بحث محتوایی برنامه ها و بهرمندی از شیوه های جدید برنامه سازی از شاخصه های اصلی برنامه های صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در ماه مبارک رمضان دانست و برتولید هنرمندانه برنامه های معارفی و آسیب شناسی دقیق آنها تاکید نمود .

آیت الله سیدعلی اکبر قریشی یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه با اشاره به آیات و روایات تعلیم آموزه های دینی را یاد آور شد و عالمان دینی را به طرح مباحث جذاب در برنامه توصیه نمود. وی با اشاره به نقش مهم اهل بیت (ع) ، تبلیغ آموزه های دین را از ماموریت های اصلی روحانیون برشمرد و افزود . صدا و سیما از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در این راستا برخوردار است که لازم است از این ظرفیت در اعتلای فرهنگ اهل بیت استفاده شود .

مهندس مجرد مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی هم در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه کارشناسان مذهبی با برنامه های رسانه استانی به هجمه دشمنان در فضای مجازی و وجود شبکه های ماهواره ای که اعتقادات مردم بویژه جوانان را هدف قرارداده اند اشاره کرد و گفت : با وجود رقبای زیاد ، ضمن غنی نمودن محتوای برنامه های شبکه استانی در حفظ و جذب مخاطبان جدید تلاش میکنیم.

 مدیر کل مرکز آذربایجان غربی افزایش مخاطب ، تولید محتوای غنی و اثر گذار ، برنامه های جذاب و مخاطب پسند را از رویکرد های رسانه ملی در دوره جدید نام برد .

وی ارتقای معرفت دینی ، اخلاق فاضله و رفتار دینی و سبک زندگی اسلامی را در چارچوب معارف اسلامی از اهداف رسانه ملی بر شمرد و گفت : رسانه استانی دراین راستا نیازمند کمک و مساعدت همه کارشناسان مذهبی است .

  در ادامه این نشست تعدادی از کارشناسان مذهبی رسانه در جهت تقویت برنامه های شبکه استانی دیدگاههای خود را بیان نمودند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز