استاندار آذربایجان غربی:

احیای دریاچه ارومیه به رغم کمبود اعتبارات، از اولویت های دولت است

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۴:۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۱۳۸۸۵
احیای دریاچه ارومیه به رغم کمبود اعتبارات، از اولویت های دولت است
استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه به احیای دریاچه ارومیه به رغم کمبود اعتبارات کشور همواره در اولویت دولت تدبیر و امید قرار داشته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سعادت در آیین بهره برداری از طرح اتصال آب زرینه رود به سیمینه رود در شهرستان میاندوآب افزود: دولت تدبیر و امید از نخستین روزهای کاری خود جلسات متعددی را در راستای احیای دریاچه ارومیه برگزار کرده و اعتبارات ویژه ای را نیز به این امر اختصاص داده است که این اعتبارات همچنان تداوم دارند .

وی گفت: دولت دکتر روحانی در کمتر از شش ماه دستورالعمل لازم برای احیای این دریاچه ارومیه را تهیه کرد که این امر نشان دهنده عزم دولت برای احیای این دریاچه است .

وی همچنین با اشاره به اقدامات خوب و شایسته دستگاههای اجرایی استان در راستای احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: دستگاههای اجرایی و متولی امر در اجرای برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه بسیار توانمند ظاهر شده اند.

سعادت افزود: سازمان آب منطقه ای استان در اجرای طرح اتصای کانال زرینه به سیمینه رود نشان داد که توانایی های خوبی در اجرای این نوع طرحها دارد .

وی گفت: با اجرای این طرح و طرح هایی از این دست می توان از اتلاف آب ورودی به دریاچه ارومیه تا حدود زیادی با جلوگیری از تبخیر آن کاسته و روان آبها را به پیکره دریاچه انتقال داد .

وی با تاکید بر مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده باید 17 هزار هکتار از باغ ها و مزارع استان به سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز شوند که امسال با اجرای 274 پروژه یک هزار و 358 هکتار از این اراضی به این نوع آبیاری مجهز شده اند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ارتقای راندمان بخش کشاورزی گفت: برای تحقق این امر به مشارکت همه جانبه مردم نیاز است زیرا تجربه نشان داده است که هرجا مردم حضور داشتند سرانجام آن بسیار روشن بوده است.

طرح لایروبی سیمینه رود و اتصال آب زرینه رود به سیمینه رود در راستای احیای دریاچه ارومیه عصر روز دوشنبه در شهرستان میاندوآب با حضور استاندار آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتنی است برای احداث این کانال که داری 54 متر عرض و سه متر عمق متوسط می باشد ، 110 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه هزینه شده است.

همچنین طرح لایروبی و مسیرگشایی سیمینه رود نیز به طول 9 کیلومتر و عرض 33 متر با عمق متوسط 1.3 متر و با صرف 20 میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز