حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در اولین همایش ملی ورزش مدارس

المپیادهای درون مدرسه ای با مشارکت دانش آموزان از ۱۰ آبان آغاز می شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۰:۲۶:۱۳
کد خبر: ۳۳۱۱۷۸
المپیادهای درون مدرسه ای با مشارکت دانش آموزان از ۱۰ آبان آغاز می شود
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: المیپادهای درون مدرسه ای از 10 آبان ماه با حضور چهار میلیون دانش آموز کشور آغاز می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، مهرزاد حمیدی روز یکشنبه در همایش تربیت بدنی و ورزش مدارس کشور که باحضور افزون بر 400 نفر صاحب نظر ورزشی کشور در ارومیه گشایش یافت؛ افزود: آذربایجان غربی در اولین سال اجرای این المپیاد در کشور و استان توانست نظام ورزشی مطلوبی را در میان دانش آموزان و مدارس شکل دهد که تلاش های دست اندر کاران این استان قابل قدردانی است.

وی اظهار کرد: این استان نهضت داوطلبی را در این المپیاد رونق داد و شادی و نشاط را به مدارس هدیه کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تلاش مدیریت و مربیان میزان قابل توجهی از فعالیت های حرکتی را در مدارس رونق داد.

حمیدی با اشاره به سواد حرکتی در مدارس اضافه کرد: 13 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد و برای افزایش سواد حرکتی آنها مسیر های ترقی را با مدرسه محور کردن فعالیت هایمان در حوزه ورزش همگانی فراهم می کنیم.

وی اظهار کرد: باید جنب و جوش در همه مدارس کشور شکل گیرد تا نسل آینده کم سواد حرکتی تربیت نشوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش درباره سواد حرکتی نیز گفت: باید دانش آموزان بتوانند مهار ت های ورزشی پیچیده را فرا گیرند و در یک رشته ورزشی موفق عمل کنند.

حمیدی با اشاره به چهار ستون مهارت های حرکتی ادامه داد: مهارت های ادراکی و حرکتی، حرکت های بنیادین و توانایی های ادراکی حرکتی از جمله مواردی است که در سواد حرکتی دارای اهمیت هستند.

وی اضافه کرد: کودکانی که مهارت های حرکتی دارند می توانند در حالت های مختلف تعادل و توازن خود را حفظ کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: کودکان و نوجوانان نیازمند تمرین تعادل در تمام نقاط بدن هستند تا تعادل را درک کنند.

حمیدی با بیان اینکه با سواد حرکتی موفقیتهای مختلفی حاصل می شود، اضافه کرد: امروز ثابت شده اگر سواد حرکتی دانش آموزان را افزایش ندهیم امکان ندارد که دانش آموزان بتوانند مهارت های پیچیده را فرا گیرند.

وی گفت: امروز تغذیه ناسالم، کم تحرکی و چاقی و فشار خون و اختلالات قند خون در بین دانش آموزان بالاست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: بیماریهای غیر واگیر جای خود را به بیماری های غیر واگیر داده اند و مشکلات جسمی و حرکتی در حال افزایش است.

حمیدی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش هم اکنون برنامه های خود از حرکت های برون مدرسه ای به درون مدرسه ای تغییر داده و یک چرخش در فعالیت های ورزشی انجام داده و این دیدگاه بر وزارتخانه حاکم است که باید 13 میلیون دانش آموز کشور را مد نظر قرار داد به عنوان جمعیت هدف در فعالیت ها نه 100 هزار نفر خاص را.

وی اضافه کرد: سیاست های وزارتی در بخش ورزش مدرسه محور بوده و ترویج ورزش همگانی و فعالیت های همگانی بیشتر مد نظر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز