با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

هشتمین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی برگزار شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۴ - ۱۵:۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۳۶۸۵۹
هشتمین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی برگزار شد
با حضور معاون رئیس جمهور و مشاور وزیر در امور زنان و خانواده هشتمین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، صبح امروز با حضور مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، فرمندپور مشاور وزیر در امور زنان و خانواده ، سعادت استاندار آذربایجان غربی ، معاونین استندار و اعضای شورای اداری استان در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه ، نادر صفر پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و دبیر شورای اداری استان گفت : نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و هفته فناوری نانو در آذرماه امسال در آذربایجان غربی برگزار می شود که از تمام اساتید دانشگاهی دانشگاه های استان و پژوهشگران برای برگزاری هرچه بهتر آن دعوت می کنیم.

وی افزود : مجموعه مدیریتی استان و تمامی مدیران و مسئولین استانی برای توسعه ، بهبود و ارتقای شاخص های توسعه (سلامت / درآمد سرانه / سواد) تلاش می کنند.

در ادامه شهلا تاجفر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی هم گفت :از 3.080.576 نفر جمعیت استان، 1.525.449 نفر زنان هستند که تنها 22 نفر در شوراهای شهر و 24 نفر در شوراهای روستا مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه 174 تعاونی در حوزه زنان وجود دارد .

سعادت استاندار آذربایجان غربی هم با اشاره به وجود 40هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در استان گفت : متاسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدارک لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در استان بیکار هستند که این اتفاق به یکی از دغدغه های جدی و اصلی خانواده ها تبدیل شده است.

وی افزود : استان آذربایجان غربی پتانسیل های زیادی ازجمله هم مرزی با سه کشور ، تنوع قومیت های مختلف و وجود معادن مختلف دارد اما متاسفانه بدلیل مشکلاتی چون عدم توسعه زیرساخت ها در دولت نهم و دهم ، وجود عناصر ضدانقلاب و ... تاکنون از نظر شاخص های توسعه در وضعیت و جایگاه ضعیفی قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد : در دو سال گذشته موضوعات ، مشکلات و تنگناهای استان را جمع آوری کرده ایم و در تلاش هستیم بتوانیم با رفع موانع در راستای بهبود این شرایط گام برداریم.

در پایان شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به وضعیت نامناسب تورمی کشور در دولت قبل گریزی رد و گفت : اکنون با تلاش دولت تورم به وضعیت قابل قبول تری نسبت به قبل رسیده و حتی با وضعیت کنونی جزو معدود کشورهای با تورم دو رقمی هستیم که با تاکید مقام معظم رهبری در تلاش برای کاهش و تک رقمی کردن آن هستیم.

برای مشاهده گزارش تصویری شورای اداری کلیک کنید

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز