با حضور استاندار آذربایجان غربی ، فرماندار و شهردار ارومیه

نشست علنی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۴۴۰
نشست علنی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد
234 امین جلسه شورای شهر ارومیه با حضور استاندار آذربایجان غربی ، فرماندار و شهردار ارومیه و اعضای شورای شهر ارومیه و بررسی مشکلات و راهکار های آنها برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، دویست و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه با حضور استاندار آذربایجان غربی ، فرماندار و شهردار ارومیه برگزار شد.

در این جبسه ابتدا هر یک اعضای شورای شهر به بیان مشکلات و درخواست های شورا از استاندار پرداختند.

ابتدا سید هادی ذاکر گفت : مشکلات ناشی از عدم واگذاری کامل اراضی لشکر 64 به شهرداری و ابنیه های ایجاد شده نگران کننده است ، ضمن اینکه احداث کمربند سبز ارومیه نیز با کمبود اعتبارات شهرداری مواجه شده است.

وی قطار سریع السیر ارومیه-تبریز و مشکلات احیای دریاچه ارومیه را نیز مطرح کرد.

سپس میرعلی محمدی به رکود موجود بر ساخت و ساز اشاره و گفت : با افزایش قیمت مسکن ، افزایش قیمت مصالح ، بیمه تامین اجتماعی و عدم تقسیط در امر رکود ساخت و ساز دخیل هستند و میتوان با حمایت مستقیم از دست اندرکاران و سازندگان مسکن با ارائه تسهیلات و بهره مندی صندوق زمین و مسکن و دیگر عوامل تشویقی میتوان از این وضعیت خارج شد.

عادل فتاحی نیز از استاندار استان درخواست کرد که یک عضو از شورای شهر ارومیه در نشست عالی استان برای بیان مشکلات این بخش حضور پیدا کند.

محمد رضا علیزاده امامزاده گفت : انتظار داریم استانداری همانند ادوار قبلی در برگزاری انتخاباتی پرشور و بدون شائبه تلاش کند . همچنین رسیدگی به مشکلات موسسه قرض الحسنه پیک رحمت و اشتغال جوانان را در برنامه های خود قرار دهد.

حسین بخشایشی دیگر عضو شورای شهر ارومیه افزود : کمک به بخش ساخت و ساز بدلیل درگیر بودن 300 صنف با کمک راه کار هایی مانند ارائه راحت تر طبقات و تراکم باید مورد نظر جدی قرار بگیرد.

حسین پناهی هم تصریح کرد : پیگیری ایجاد یادمان شهید باکری ، سرمایه گذاری در شهر با تجمیع مدیریتی ، توجه به احداث راه آهن سریع السیر و شهری و توجه به مدیریت یکپارچه شهری میتواند باعث رونق شهر ارومیه شود.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه هم گفت : طرح تفضیلی جدید شهر ارومیه در حال انجام است. مجموعه شهرداری ارومیه در 3.5 سال گذشته توانسته است میانگین طبقات حلاف را به 0.8 برساند که عملکرد مناسبی را نشان می دهد.

سعادت استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به درخواست ها و مشکلات اعضای شورای شهر ارومیه گفت : باید تلاش کنیم با ارائه راهکار های مناسب و با استفاده از جذب سرمایه گذاران بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود : در بخش کشاورزی ، بخش نامه ای به ادارات و ارگان های مختلف مبنی بر استفاده از محصول بومی کشاورزی استان یعنی سیب در جلسات و نشست ها ارسال کرده ایم که میتواند باعث رونق استفاده از این محصولات در داخل استان شود.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد : قطار سریع السیر ارومیه - تبریز نیازمند مطالعه جدی و در ادامه اجرای آن است. متاسفانه راه آهن مراغه - میاندوآب - ارومیه با این وضعیت بودجه ای حدود 10 سال بطول خواهد انجامید ضمن اینکه توجیه اقتصادی آن تنها برای حمل و نقل باری است و توجیهی برای استفاده مسافری در آن وجود ندارد  لذا قطار سریع السیر میتواند بعنوان یک پروژه جدید همراه ایجاد تونل در مسیر ضمن کاهش 15 کیلومتری مسیر ارومیه-تبریز بعنوان یک پروژه خوب اجرا شود که البته نیازمند یک سرمایه گذاری خوب برای احداث است. این اتفاق میتواند علاوه بر پیوند اقتصادی ارومیه و تبریز ، امنیت مرزها را افزایش دهد.

سعادت به کاهش شدید مهاجرت اشاره و گفت : با کارها و پروژه های توسعه ای در استان خوشبختانه روند مهاجرت بسیار کاهش داشته و تقریبا متوقف شده است و اکنون در حال حرکت به سمت ساحل آرامش در بخش امنیت هستیم.

وی اضافه کرد : در بخش ساخت و ساز که باید تلاش کنیم آنرا از حالت رکود خارج کنیم ، نیازمند توجه ویژه به معماری ایرانی و اسلامی و استفاده از ظرفیت های موجود باشیم ضمن اینکه نباید بصورت بی برنامه اجازه افزایش ارتفاع در قسمتی از شهر دهیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود : در بخش توجه به زیرساخت های ورزشی و ساخت سالن بزرگتر برای والیبال ، متاسفانه تصویب پروژه های بی برنامه مانند استادیوم 15000 شهید باکری ارومیه و یا استادیوم های مختلف در شهرهایی چون سلماس و ... در حالی که تیم فوتبالی هم وجود نداردبدون توجه به بودجه های احداث آن دولت را دچار مشکل کرده است. پیشنهاد من در این بخش تصویب و شروع کار شهرداری برای احداث سالن 12000 نفری برای رشته والیبال و کمک مالی از طرف استانداری است لذا با توجه به مشکلات مالی موجود امکان تثویب این طرح بطور مستقیم در دولت وجود ندارد.

سعادت تصریح کرد : در بخش تله کابین ارومیه متاسفانه سرمایه گذاران عراقی با سرمایه گذاران ایرانی دچار مشکل شدند و به همین دلیل روند اجرایی این پروژه کند شد ، به همین دلیل در تلاشیم سرمایه گذاری داخلی برای تکمیل بحث احداث این پروژه به توافق برسیم.

وی گفت : یادمان شهید باکری بعنوان یکی از پروژه های مهم در شهر ما توسط استاندار سابق روند اجرایی آن آغاز شد که متاسفانه با واگذاری آن به اداره راه و شهرسازی و عدم پرداخت بدهی پیمانکار مسکوت ماند . در وضعیت فعلی این پروژه را برای ادامه تکمیل به شهرداری واگذار کردیم و با اعلام آمادگی سردار نقدی ، سپاه پاسداران امیدواریم روند اجرایی این پروژه تسریع پیدا کند.

استاندار آذربایجان غربی در پایان افزود : در بحث اشتغال جوانان متاسفانه اکنون بدلیل اشتغال بدون برنامه مسئولین سابق حدود 200 نفر نیروی مازاد در استانداری داریم که به نحوی در حال مدیریت آنها و جایگزینی هستیم و البته بدلیل مشکلات موجود در بخش دولتی قادر به افزایش استخدام و ردیف استخدامی نیستیم و در حالی که نیروی جوان ما باید در بخش های خصوصی اشتغال پیدا کنند بدلیل وضع موجود و بسته شدن کارخانه ها و علاقه قشر جوان به کارمندی دچار مشکل هستیم که دولت و ما بدنبال بهبود این وضعیت هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز