دیلمقانیان نائب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه

آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم کشاورزی ایران و منطقه است

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۴:۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۴۳۲۱۵
آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم کشاورزی ایران و منطقه است
علی دیلمقانیان نائب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در نشست هم اندیشی فعالین اقتصادی آذربایجان غربی با رایزنان بازرگانی ایران در عراق بر لزوم افزایش کیفیت محصولات و توجه ویژه به بسته بندی برای افزایش صادرات به کشورهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی دیلمقانیان نائب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در نشست هم اندیشی فعالین اقتصادی آذربایجان غربی با رایزنان اقتصادی ایران در عراق گفت : استان آذربایجان غربی باداشتن 800هزار هکتار اراضی کشاورزی که 127هزار هکتار آن مربوط به محصولات باغی می باشد یکی از قطب های کشاورزی کشور به شمار می رود به همین دلیل ظرفیت ظرفیت تبدیل شدن به کارخانجات صنایع تبدیلی را دارد.

وی افزود : در حال حاضر بیش از 700هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان و بیش از 300هزار تن در انبارها موجود است که در صورت بسته بندی مناسب و رایزنی ها میتوانیم آنها را به کشورهای همسایه بخصوص عراق صادر کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد : در بخش صنعت بیش از 95 درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در استان توسط بخش خصوصی انجام شده است که با افتتاح پتروشیمی مهاباد ، آذربایجان غربی در این بخش هم به یکی از قطب های کشور تبدیل خواهد شد.

دیلمقانیان گفت : آذربایجان غربی با توجه به هم مرزی با سه کشور و قرار گرفتن در مسیر دروازه اروپا فرصت مناسبی برای تبدیل شدن به پایانه صادراتی محصولات مختلف کشور را دارد.

وی اضافه کرد : کشور عراق و بخصوص اقلیم کردستان بعنوان یکی از پتانسیل های مهم برای کشور بویژه استان آذربایجان غربی بشمار می رود همانطور که در سال های 91 تا 93 توانستیم بطور متوسط 6 میلیارد دلار به این کشور صادرات داشته باشیم در صورت بروز کردن شرایط ، توجه به کیفیت کالا و نوع بسته بندی این رقم را افزایش دهیم ، ضمن اینکه اگر به این نکات توجه نکنیم در آینده ای نزدیک شاید این بازار را هم از دست بدهیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به نقش مهم رایزنان بازرگانی اضافه کرد : رایزنان بازرگانی بعنوان سفرای اقتصادی ایران در جهان وظایف سنگینی برای استفاده از پتانسیل های مهم موجود در کشورهای مختلف بویژه عراق دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز