خضری نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی

وزارت بهداشت در مورد اتفاق خمینی شهر باید به مجلس گزارش می‌دهد

۱۳۹۴/۰۹/۱۶ - ۱۵:۲۹:۱۱
کد خبر: ۳۴۷۲۹۲
وزارت بهداشت در مورد اتفاق خمینی شهر باید به مجلس گزارش می‌دهد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره حادثه کشیدن بخیه کودک چهارساله در خمینی‌شهر استان اصفهان، گفت: پزشک متخلف از خانواده بیمار درخواست زیرمیزی داشته که آنها نیز ناتوان در پرداخت آن بودند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی  ،رسول خضری با یادآوری حادثه کشیدن بخیه کودک چهارساله در خمینی‌شهر استان اصفهان، گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشحص شده تنها بحث دریافت 150 هزار تومان از خانواده بیمار مطرح نبوده بلکه پزشک متخلف از آنها درخواست زیرمیزی داشته که این خانواده نیز در پرداخت آن ناتوان بودند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روز گذشته نیز مسئولان وزارت بهداشت در کمیسیون حضور داشتند و در خصوص این موضوع نیز تبادل‌نظری صورت گرفت بر این اساس قرار شد بعد از بررسی‌ نهایی وزارت بهداشت گزارشی از روند کار به کمیسیون بهداشت مجلس ارایه کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق در جامعه پزشکی، تصریح کرد: واقعیت آن است که 99 درصد اعتبار پزشکان به آن باور و اعتمادی است که مردم به این قشر دارند و بحث فرهنگ و نحوه تعاملات پزشک با بیمار باید به گونه‌ای باشد که چنین تخلفاتی را شاهد نباشیم.

وی یادآور شد: البته امروزه پزشکان زیادی مورد اعتماد بیماران هستند و این نشان دهنده رعایت اخلاق در جامعه پزشکی است اما گاهی وقوع چنین حوادثی بازخورد منفی در جامعه به همراه خواهد داشت این درحالی است که بیشتر از تاثیر دارویی، اخلاق پزشک است که بر بیمار تاثیر مثبتی برجای می‌گذارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره میزان مجازات درنظر گرفته شده برای پزشک متخلف، افزود: پروسه درنظر گرفتن مجازات برای پزشکان به گونه ای است که اگر تخلف برای بار اول صورت گرفته باشد یک تعلیق چند ماهه برای وی در نظر گرفته می‌شود و در صورت ادامه این روند لغو پروانه طبابت را شاهد خواهیم بود./

 

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
همانطور که پزشکی رشته ای است مقدس و باشاغلین خدمتگذار وصدیق این رشته بایستی با بیشترین احترام برخورد شود و دقیقا به همین دلیل بایستی با متخلفین این رشته مخصوصا وقتی تخلفی تعمدی صورت میگیرد با کوچکترین اغماض برخورد گردد چرا که اندکی پول پرست در این رشته تیشه به ریشه تقدس پزشکی میزنند و اخلاق پزشکی را به لجن میکشند لذا برای آنکه جوانانی که پا به رشته پزشکی میگذارند بدانند اگر اولویت اولشان ثروت باشد جایشان در این رشته نیست واین رشته جای کسانی است که اولویت اول آنها اصول انسانیست . لذا معتقدم افراد دخیل در مورد اخیر اولا بایستی با ابطال پروانه از این حرفه کنار گذاشته شوند ثانیا از جنبه خصوصی جرم بایستی دادگاه دیه کسی که عمدا چانه کسی را شکافته است از نامبردگان وصول نماید وثالثا از جنبه عمومی جرم به چند ماه حبس محکوم شوند.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز