رادفر رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی

نقش رسانه ها در افزایش حضور مردم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار زیاد بود

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۳:۱۵:۳۸
کد خبر: ۳۵۳۸۵۰
نقش رسانه ها در افزایش حضور مردم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار زیاد بود
علیرضا رادفر رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران، آخرین آمار و اطلاعات در مورد 7 روز ثبت نام داوطلبین احراز پست نمایندگی مجلس شورای اسلامی را بیان کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علیرضا رادفر بعد از پایان مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشکر از تلاش اصحاب رسانه در پوشش مراحل ثبت نام گفت : با پایان رسمی مهلت ثبت نام کاندیداها، 444 نفر در سراسر استان برای حضور در مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که باین ترتیب برای هر کرسی مجلس 37 نامزد داریم.

وی افزود : تمامی ثبت نامی ها در 9 حوزه اصلی استان بترتیب ارومیه با 121 نفر، میاندوآب-شاهین دژ و تکاب با 62 نفر، خوی-چایپاره با 54 نفر، مهاباد 46 نفر، نقده-اشنویه 41 نفر، ماکو-شوط-پلدشت و چالدران با 39 نفر، سلماس با 30 نفر، پیرانشهر و سردشت 27 نفر و بوکان با 24 نفر هستند .

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد : با جوان تر شدن کاندیداهای ثبت نامی،بیشترین ثبت نام کنندگان در رده سنی 30 تا 35 سال هستند بطوری که 99 نفر با این گروه سنی نام نویسی کرده اند و تنها یک نامزد با بیش از 70 سال سن ثبت نام کرد.

رادفر گفت : 83 نفر از ثبت نام کنندگان با مدرک دکترا نام و نامزدهای با مدارک کارشناسی ارشد ، کارشناسی و حوزوی بترتیب با 324، 18 و 17 نفر در انتخابات نام نویسی کرده اند.

وی افزود : 38 نفر از کاندیداها را زنان تشکیل می دهند که نسبت به حضور تنها یک خانم در بین 171 ثبت نامی دوره نهم مجلس افزایشی چشم گیر داشته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد : 27 نفر از بین این کاندیداها سابقه حضور در یکی از ادوار مجلس شورای اسلامی را داشته اند ضمن اینکه 2 نفر از آنها نیز هم برای خبرگان رهبری و هم برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

رادفر گفت : با باز شدن فضای سیاسی ، احساس مردم بویژه جوانان برای حضور در صحنه، افزایش امید به آینده و فضاسازی رسانه ها از دلایل مهم افزایش استقبال مردم برای تصدی گری نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود : با هماهنگی های انجام شده ستاد انتخابات استان با فرمانداری های شهرستان های مختلف، که اصحاب رسانه بتوانند به بهترین شکل ممکن، تمام مراحل ثبت نام پوشش داده شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد : از لحظه پایان ثبت نام نامزدها، هیئت های اجرایی بررسی سوابط داوطلبان را از مراجه 4گانه آغاز کرده اند و پس از مراحل بررسی شکایت نفرات رد صلاحیت شده و برسی های دوباره 27 بهمن ماه اسامی نهایی داوطلبین تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

رادفر در پایان با اشاره دوباره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها برای ایجاد فضای مناسب شور و نشاط انتخاباتی تاکید و افزود: رسانه‌ها بایستی با رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی برای ایجاد فضای مناسب شور و نشاط انتخاباتی تلاش کنند و باعث تقویت و انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز