معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی

مسئولان باید با تمام توان در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گام بردارند

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۰:۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۹۴۸۸۸
مسئولان باید با تمام توان در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گام بردارند
جلسه تخصصی تبیین برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جلسه تخصصی تبیین سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان عصر امروز به ریاست دکتر نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی و با حضور کریم زاده مدیرکل جهاد کشاورزی استان، حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران و معاونین جهاد کشاورزی استان در محل استانداری برگزار شد.

صفرزاده در این جلسه، اقتصاد مقاومتی را نقشه راه کشور برای رسیدن به ترقی، توسعه و شکوفایی دانست و افزود: مقام معظم رهبری در راستای خودکفایی و ایجاد شکوفایی اقتصادی و بر اساس برنامه چشم‌انداز 1404 توسعه کشور، امسال را به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری کرده اند و در همین راستا بایستی همه آحاد جامعه بویژه مدیران و مسئولان استان با اجماع و مفاهمه کامل برای اجرایی نمودن سیاست‌های معظم له و تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تمام توان خود را بکار گیرند.

وی در ادامه خطاب به مدیران و معاونین جهاد کشاورزی استان نیز اظهار داشت: از تمامی مدیران حوزه های مختلف جهاد کشاورزی استان که با عنوان جهادگر فعالیت می کنند انتظار می رود در سالجاری که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری گردیده است، تدوین و پیاده سازی برنامه های اقتصاد مقاومتی و همچنین اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی را بطور جدی در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید طوری برنامه ریزی کنیم که اهداف پیش بینی شده قابل حصول و وصول باشد نیز اظهار داشت: مدیران در تهیه و تدوین برنامه های اقتصاد مقاومتی حوزه خود باید امکانات و قابلیت ها را لحاظ کنند تا بتوانیم در پایان سال به اهداف تعیین شده دست پیدا کرده و برنامه های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را نیز محقق سازیم.

تاکید بر برنامه ریزی برای توسعه صادرات محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان از دیگر مواردی بود که معاون استاندار بر آن تاکید و خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی پتانسیل و قابلیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد و از طرفی دیگر سه فرودگاه ارومیه، خوی و ماکو در این استان فعال می باشد لذا لازم است از این استعداد و از این امکانات حمل و نقل هوایی در جهت توسعه صادرات محصولات با کیفیت مانند محصولات گلخانه ای به کشورهای همجوار و همچنین روسیه استفاده شود.

پیگیری و اجرای برنامه های ارتقاء بهره وری و افزایش تولیدات محصولات راهبردی در بخش کشاورزی نیز از جمله موارد مورد اشاره و تاکید صفرزاده در این نشست بود.

کریم زاده مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به کسب رتبه برتر این اداره کل در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال 94 افزود: پیشگامی بخش کشاورزی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مرهون حضور فعال و تلاش بهره برداران و حمایت های دولت است که امیدواریم در سال 95 نیز جهاد کشاورزی استان پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی و سیاستهای دولت تدبیر و امید باشد.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد جهاد کشاورزی استان در سال 94 ارائه کرد.

گفتنی است، سرجمع محصولات تولیدی استان در سال 94، 6 میلیون و 300 هزار تن بود که این رقم نسبت به مشابه سال قبل خود، 16 درصد افزایش را نشان می دهد و بر اساس اظهارات مدیرکل جهاد کشاورزی استان پیش بینی می شود امسال (1395) نیز رشد 12 الی 13 درصدی را در تولید محصولات کشاورزی استان شاهد باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز