استاندار آذربایجان غربی

ضرورت تدوین و ارائه برنامه های عملیاتی و کاربردی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی توسط دستگاههای اجرایی استان

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۸:۵۹:۳۹
کد خبر: ۳۹۷۶۸۰
ضرورت تدوین و ارائه برنامه های عملیاتی و کاربردی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی توسط دستگاههای اجرایی استان
سعادت: تدوین و ارائه برنامه های عملیاتی و کاربردی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی توسط دستگاههای اجرایی استان ضرورت انجام کارها می باشد.

استاندار آذربایجان غربی، تدوین و ارائه برنامه های عملیاتی و کاربردی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی توسط دستگاههای اجرایی استان را خواستار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مهندس سعادت در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اعضای این ستاد از جمله صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در محل استانداری برگزار شد، از مدیران دستگاههای اجرایی خواست برنامه های عملیاتی و کاربردی مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی را در حوزه  های کاری خود تدوین و به ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان ارائه کنند.

وی یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی را مساله ارتقای بهره وری در بخش های مختلف عنوان کرد و افزود: از دستگاههای استانی انتظار می رود برنامه های خود برای ارتقای بهره وری در سالجاری ارائه و موانع و مشکلات موجود در این مسیر را نیز احصاء، شناسایی و به ستاد منعکس نمایند.

سعادت ادامه داد:  در حقیقت آنچه که ما در سالجاری بدنبال آن هستیم این است که در حوزه های مختلفی مانند کشاورزی، صنعت، معدن و ... سیاستگذاری مشخصی برای تولید محصول و همچنین محصولات تولید شده در استان تعیین شود تا مشخص شود که در وضعیت کنونی، چگونه می توانیم به افزایش کمی و کیفی تولیدات استان و همچنین فروش و صادرات محصولات تولیدی استان کمک کنیم.

مقام عالی استان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نوعی پدافندغیرعامل برای توانمندسازی و مصون سازی اقتصاد کشور از آسیب های احتمالی است، افزود: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب و سیاست های ابلاغی معظم له در رابطه با اقتصاد مقاومتی، همه مدیران و مسئولان و همچنین آحاد مختلف جامعه باید در جهت ایجاد اقتصادی درونزا و برون نگر تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ایستادگی و تسلیم ناپذیری رزمندگان در دوران دفاع مقدس را مصداق بارز مقاومت دانست و گفت: اینکه در دوران دفاع مقدس، در برابر تمامی دنیا ایستادیم نمونه ای از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی است و امروز نیز در بحث اقتصاد مقاومتی باید با همان روحیه جهادی دفاع مقدس عمل شود و مردم را با آموزش و توانمندسازی پای کار بیاوریم چرا که در اینصورت است که اهداف اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

لزوم بهره گیری از توان و ظرفیت نیروهای تحصیلکرده بعنوان ارزشمندترین سرمایه کشور در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین تشکیل کارگروههای تخصصی برای بررسی برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان از دیگر موارد مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه اظهار داشت:  بر اساس تاکید استاندار محترم، مقرر شده مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی علاوه بر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، در کارگروههای ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گیرد و در همین راستا تاکید مقام عالی استان به دبیران کارگروههای مذکور ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از بخش خصوصی استان از جمله خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی برای حضور در جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان دعوت شده تا از نظرات و دیدگاههای این بخش نیز برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان استفاده شود.

در این جلسه کریم زاده مدیرکل جهاد کشاورزی استان و اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم برنامه های سازمانی خود را در ارتباط با سیاست های اقتصاد مقاومتی ارائه نمودند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز