مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی

خودمان موجب خشک شدن دریاچه شده ایم

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۲:۳۰:۵۶
کد خبر: ۴۵۵۷۸۱
خودمان موجب خشک شدن دریاچه شده ایم
جعفری: افزایش ۴۵ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه نتیجه اهتمام ویژه دولت به احیای این دریاچه و اجرای مصوبات ۲۷ گانه در این راستاست.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: افزایش ۴۵ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه نتیجه اهتمام ویژه دولت به احیای این دریاچه و اجرای مصوبات ۲۷ گانه در این راستاست.

امیرعباس جعفری در گردهمایی شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه برای کمک به احیای این دریاچه افزود: اتصال زرینه رود به سیمینه رود، لایروبی رودخانه ها، تثبیت ریزگردها، اطلاع رسانی و فرهنگسازی صورت گرفته در بین اقشار مختلف مردم از جمله مهمترین اقدامات دولت در ماه های گذشته بود که نتایج قابل توجهی برای این دریاچه داشتند.

وی اضافه کرد: ما خودمان موجب خشک شدن دریاچه شده ایم و خود ما نیز باید آن را دوباره احیا کنیم.

او اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه برای زندگی مردم بسیار مهم و حیاتی است و خشک شدن آن، زندگی میلیون ها نفر را تهدید می کند که با توجه به این امر ما ملزم به احیای این دریاچه با همه توان هستیم.

دکتر زیال زاده رییس پژوهشکده دریاچه ارومیه : دریاچه ارومیه در ۱۵ سال و جلوی چشم ما ۳۰ میلیون مترمکعب اب را از دست داد و خشک شد !

 دریاچه ارومیه دومین پهنه آبی شور جهان است که از دو دهه قبل رو به خشکی نهاده است.کارشناسان علت خشک شدن این دریاچه را مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی عنوان می کنند.با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید احیای دریاچه به عنوان یکی از خواسته های مردم استان از ریاست جمهوری در دستور کار این نهاد قرار گرفت و با تصویب طرح های ۲۶ گانه ستاد احیا اقدام به نجات بخشی این دریاچه کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز